Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: DN S-1200 & DN X-500 met VDJ, is dit een goede keuze?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djstmHome userMember since 2008
Hallo,

Ik gebruik al enige tijd (de goedkopere versies van) VDJ. Ben dus een 'Home Edition User'. VDJ bevalt prima en nu kan ik ergens een tweetal Denon S-1200 spelers + Denon X-120 mixer voor een zeer aantrekkelijke prijs op de kop tikken. Aangezien de home edition geen ondersteuning krijgt van VDJ om de controller te 'mappen' (MIDI) ben ik er dus over aan het denken om eventueel VDJ Pro aan te schaffen.

Ik loop echter rond met een aantal vragen waar ik bij VDJ en Denon geen antwoord op kan vinden. Zijn allebei de spelers te gebruiken binnen VDJ, want ik lees op sommige forums dat het heel lastig aan de praat te krijgen is. Sommige mensen krijgen namelijk maar 1 speler aan de praat. Daarnaast had ik graag geweten of ik de muziek die op mijn harde schijf staat (in de PC dus geen externe!) door beide spelers te benaderen is? Ik las op about.dj namelijk een review waar als enige grote nadeel stond dat er geen tracks tussen de spelers onderling gewisseld konden worden maar er staat niks over een eventuele database op de C of D-schijf.

Dan als laatste had zou ik het fijn vinden om te weten of de cross-fader die op de X-120 zit ook werkt in VDJ Pro. Ik bedoel dat wanneer ik de X-fader naar links zet, de X-fader op het scherm ook naar links gaat?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen en misschien is er al een topic over op het forum, ik kan het in ieder geval niet vinden...

Alvast bedankt!

Grt

Stan
 

Posted Wed 04 Mar 09 @ 1:13 pm
2 Denons DN-S1200 en VDJ het is niet simpel idd. Maar je hebt idd de Pro versie nodig dat staat al vast.

Hier staat er al extra uitleg in http://www.denondjforums.com/viewtopic.php?f=41&t=11046&p=97177&hilit=eltiburon#p97177/" rel="nofollow" target="_blank">Denon forum

En als je een externe mixer gebruikt zoals die van denon. Ga je de mixer binnen vdj niet gebruiken, want via de spelers gaat het geluid naar de externe mixer en moet je het via de externe mixer gebruiken.

Ik ga er zelf nog extra over opzoeken, en miss vind ik nog extra antwoorden.

mvg


 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 8:44 am
djstmHome userMember since 2008
Ja, had al door dat ik de pro versie nodig had en dat zal er dan ook wel van komen. Had dit ook al gevonden op denondj maar het geeft niet helemaal antwoord op mijn vraag en ik kan het natuurlijk niet testen, dat is jammer. Hoop dat in een volgende release meer ondersteuning voor MIDI spelers van Denon zit. En dan bedoel ik 2 losse speler met een externe mixer.

Ik ga inderdaad een externe mixer gebruiken. Mijn PC ziet beide 1200's als een geluidskaart, dat lukt in ieder geval wel.

Enige vraag wat ik nog heb is waarom in de trail-versie van PCDJ Dex (waar echt niet mijn voorkeur naar uitgaat) alles wel werkt?! In dit programma krijg ik beide spelers werkend inclusief track-info. Hoop echt zo dat VDJ binnenkort (lees: snel) met een nieuwe release komt zodat ik verder kan met VDJ.

Bedankt voor je reactie!

Grt
 

Posted Tue 31 Mar 09 @ 3:46 am
yourtPRO InfinityMember since 2003
x-120 weet ik niet. Die heeft een crossfader start functie, maar geen midi... is wel iets anders.

X-500 en X900 hebben midi support en kunnen gemapt worden (de crossfader). Gebeurt meestal samen met de 4500...
http://www.virtualdj.com/forums/85059/Hardware_Technical_Support/Denon_X500_X-Fader_MIDI_Mappings.html
Da's de setup die ik op termijn wel zie zitten... maar dan met de BU-4500. Meer accent op de controllerfeel en past in drive in rack.
Jij wil blijkbaar meer mobile dj'ing feel met platters?

Voor de 1200... euh... crossfader start zal wel werken, maar da's dan niet binnen jouw Virtualdj setup hé...
 

Posted Tue 31 Mar 09 @ 5:48 am
djstm wrote :

Enige vraag wat ik nog heb is waarom in de trail-versie van PCDJ Dex (waar echt niet mijn voorkeur naar uitgaat) alles wel werkt?! In dit programma krijg ik beide spelers werkend inclusief track-info. Hoop echt zo dat VDJ binnenkort (lees: snel) met een nieuwe release komt zodat ik verder kan met VDJ.
Grt


Aan die compatibiliteit wordt gewerkt. Er wordt ook in het algemeen hard gewerkt aan vdj. Dus heb geduld.
 

Posted Tue 31 Mar 09 @ 6:30 am
djstmHome userMember since 2008
Oké ik heb geduld ;-).

 

Posted Wed 06 May 09 @ 10:18 am


(Old topics and forums are automatically closed)