Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode Vinyls (!!!!!!!!!!graag veel reactie's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Als je Timecode Vinyls koopt heb je dan nog iets nodig?
En wat zijn Timecode CDS?
Heb je die nodig bij de Timecode Vinyls ?
 

Posted Tue 03 Mar 09 @ 4:06 pm
Voor timecode vinyl gebruik heb je 2 platenspelers nodig, 2 timecode vinyls, géén timecode CD's én een geluidskaart met 2 inputs.

Mijn meest gebruikte setup is dus:
2x Technics SL1210mk2 (nog steeds de beste turntables)
2x Numark Virtual Vinyl replacement vinyls (die werken ook)
1x Native Instruments Audio 8 DJ


Met die audio8 heb je dus ook 2 outputs beschikbaar om naar je mengtafel te gaan.
 

Posted Wed 04 Mar 09 @ 3:53 am
Kan het ook wat goedkoper?
Het is meer bedoelt voor in me pc-kamer :P .
 

Posted Wed 04 Mar 09 @ 12:38 pm
je moet gewoon een geluidskaart hebben met 4in en 4out. Zoals de maya 44 usb.
 

Posted Wed 04 Mar 09 @ 1:19 pm
je hoeft toch geen LP's te hebben e kan het toch gewoon als virtuaeel lp van je pc spelen??
 

Posted Thu 05 Mar 09 @ 8:47 am
 

Posted Thu 05 Mar 09 @ 8:49 am
Om de time code vinyls te kunnen draaien heb je draaitafels nodig, die je toewijst in je Vdj prog, je hebt dus niet meer vinyl nodig maar wel de spelers.
Misschien is het in jou geval handiger om eens te kijken naar cd-spelers en die met time code cd's te gebruiken, dan kan je namelijk ook gewoon cd's tussendoor draaien, 2 vliegen in 1 klap.
 

Posted Thu 05 Mar 09 @ 9:36 am
 

Posted Fri 06 Mar 09 @ 12:00 pm
Kan je dan niet eerst beginnen met een PCDJ DAC-3 of een Numark DMC-2? Timecode oplossingen zijn steeds duur.
 

Posted Fri 06 Mar 09 @ 1:26 pm
Dat lijkt me een goede oplossing maar dan heb je zeker ook een maya 44 usb nodig als je een laptop hebt? Alvast bedankt
En daarbij zit VDJ 5.0?
 

Posted Sat 07 Mar 09 @ 11:28 am
mafia141 wrote :
...........en daarbij zit VDJ 5.0?


Bij de Numark DMC2 zit CUE 5.0 - precies hetzelfde als VDJ 5.0 alleen onder een andere naam.
VDJ kun je alleen online kopen, Numark Cue alleen in de winkel.
Volgens mij heb je niet echt een Maya44 nodig. Dat geld kan je sparen.
Mvg

Bob
 

Posted Sun 08 Mar 09 @ 5:27 am
ok bedankt
 

Posted Sun 08 Mar 09 @ 8:16 am
Bij de numark kan je via usb werken, naar je mengpaneel, moet je wel een mengpaneel hebben dat zo kan werken (met usb poorten dus). Er zijn een aantal panelen die dan meteen als geluidskaart werken.
 

Posted Sun 08 Mar 09 @ 12:43 pm
Dus ik zou eerst een mengpaneel nemen en dan die numark DMC2?
Ik d8 er namelijk aan als eerst een numark DMC2 te kopen.
Zeg a.u.b. als je eerst mixer moet hebben ;) .
Groeten
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 10:25 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 11:15 am
aight die is wel erg mooi en dat is 2 kanaals ?
want het lijkt 6 maar op de Numark DMC2 zit maar 2 kanaals.

Je hebt ook die jij zei maar dan 4 kanaals van hetzelfde type.(en die is goedkoper)
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 11:28 am
juist 2 timecode vinyls van traktor gaan halen, en ze werken zeer goed met vdj ! :)
echt superblij dak terug met vinyl kan draaien. ben er een lange tijd met gestopt omdat die dingen
toch wel vrij duur zijn €10 a €20 voor een vinyl en maar meestal 1 bere goei nummer op.
lang leven this time of technology
 

Posted Sat 14 Mar 09 @ 7:29 pm
ik heb virtual vinyls van numark en op een of andere manier blijft het signaal 0% en er verschijnt steeds een error als ik op autoconfig klik(krijg een blokgolf te zien bij advanced view)...aan wat kan dit liggen, als geluidskaart gebruik ik de ESI dj 46.
 

Posted Sun 15 Mar 09 @ 8:23 am
Ik denk nu aan de DMC-2 met de MC-200 beide van numark :P
 

Posted Wed 18 Mar 09 @ 10:33 am
druandbayze wrote :
juist 2 timecode vinyls van traktor gaan halen, en ze werken zeer goed met vdj ! :)
echt superblij dak terug met vinyl kan draaien. ben er een lange tijd met gestopt omdat die dingen
toch wel vrij duur zijn €10 a €20 voor een vinyl en maar meestal 1 bere goei nummer op.
lang leven this time of technology


De timecode vinyls van Traktor worden niet ondersteund door vdj, dus als er problemen zijn , kan ik je niet helpen.

Enkel de volgende soorten timecode platen werken met VDJ

- Virtual Dj Timecode (te kopen via de vdj website)
- Numark Virtual Vinyl replacement vinyls ( te verkrijgen op veel dj webshops en in dj winkels in belgië en Nederland)
- Serato Scratch timecode ( te verkrijgen op veel dj webshops en in dj winkels in belgië en Nederland)
- MS Pinky timecode (te verkrijgen via de website van MS Pinky Klik!)
 

Posted Wed 18 Mar 09 @ 2:37 pm
91%