Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Acer laptop (6530G) Vista + Virtual DJ + Hercules RMX , hapert tijdens het draaien - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

ik heb een acer laptop (6530G) Vista met : 4GB RAM Geheugen, Dual Core Mobile RM-70 Processoren, 640 GB HDD (daar staat mijn muziek op) maar tijden het laden van muziek op de panelen gaat hij haperen en tijdens het afspelen hapert hij ook heel vaak, heb net me laptop een schone installatie gegeven om te kijken of dat het probleem zou verhelpen, maar dat was niet het geval, alle software van acer verwijderd: zoals de games en dergelijke foto,video programmaatjes. dus geen onnodige software die draait.

hoe zou dit kunnen komen?

Laptop zou dit toch moet aankunnen?
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 4:28 am
welke versie gebruik jij van vdj??
Mvg Albert
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 4:45 am
ik gebruik de originele versie vdj 5.2.1
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 5:00 am
gelieve dan eerst uw serialnummer in te vullen in modify my profile, dan kan iedereen zien dat je een legale versie gebruikt, en dan kan ik u verder helpen..
Mvg Albert
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 5:41 am
moet ik weer ff me kamer rondspitten dan voor die cd-hoes, heb em met de Controller hercules rmx erbij gekregen dus is zowiezo een legale ;)
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 8:18 am
Kan best zijn maar de regel is: no license, no support. Pas als je je serial invult kan/zal je support krijgen en anders niet.
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 8:34 am
Hier gaan we weer. Ik heb de uitleg dat staat onder de grote titel van het Dutch forum aangepast. Hopelijk leest er toch iemand het en doet hij/zij het voor iets te posten...

mvg

Solarius
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 10:05 am
Check eens, met behulp van de gebruiksaanwijzing, de instellingen van je configmenu, hier valt een hoop te regelen voor wat betrefd latency-instellingen en prestatie-instellingen. Zoek ook eens rond op het forum hier, dit probleem word meerdere keren aangekaart en heir staan ook de oplossingen in beschrven. Als je er niet uit komt horen we het, in ieder geval staat je serial nu vermeld ;-)

Maarten.
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 3:49 pm
- ik sta nu wel geregistreerd inderdaad alleen mijn virtual dj console is heel beperkt heb bijvoorbeeld ook geen opties menu alleen maar "more" alsof het nog een demo is.

- als rechts beneden met mijn rechtermuisknop klik op het DJ icoontje en dan op updates controleren geeft hij ook dan dat ik het recentste versie heb geinstalleerd..

-heb geen overbodige randapparatuur aangesloten op me laptop alleen een USB muis.

dit is me schijf indeling
C: Schijf 144 GB Windows partitie
D: Schijf 300 GB (hier staat mijn muziek op 96GB aan muziek ongeveer 22.000 mp3's)
E: Schijf 140 helemaal leeg

standaard partitioneren van mijn laptop.


ik kom er nog steeds niet uit.. pff...
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 4:04 pm
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 4:08 pm
Is het de moeite waard om die upgrade naar pro te doen?? is ook weer 123 eurootjes, bovenop me hercules rmx!

waarom is het de moeite waard (iemand die uit ervaring spreekt graag)
 

Posted Thu 05 Feb 09 @ 2:39 am
vmehilal wrote :
Is het de moeite waard om die upgrade naar pro te doen?? is ook weer 123 eurootjes......


Ik zou zeggen, ja, upgraden!
En waarom?
Omdat het wérkt!
Die 123 € extra vallen in het niet vergeleken bij alle gemak dat je gaat hebben. De officiële pro-versie is gewoon het 'non-plus ultra', het kán niet beter!
Je hebt zoveel mogelijkheden in de config en er zit een betere geluidsmachine in dan in de afgeslankte versies.
Buitendat, zou je écht een probleem hebben dat wij hier niet op kunnen lossen, maak je een z.g. ticket daan naar 'support'.
En die zullen een pro-user zeker niet laten vallen.
Ik heb VDJ 5.1 en latere versies nu een jaar (die updates zijn overigens gratis). Afgezien van wat kinderziektes ontstaan door het niet-doorlezen van het user's manual en doodgewone stommiteiten van mijn kant, lopen de laptops met VDJPro en Vista in 2 zaken zonder problemen.
En ik heb het over 7 nachten per week, zeven maanden lang in feest- en danscafé's aan de Spaanse kust, en we hebben niets anders dan lof.
Verder heb ik e-mail, messengers, panda-antivirus, kaartenspelen (voor als ik me - heel zelden - verveel) en andere randprogramma's gewoon laten zitten.
Je hóeft er niets uit te gooien als je met originele software werkt, behalve dan programma's die er gratis 'op zicht' soms door de fabrikant ingestopt worden. Die moet je zo vlug mogelijk un-installen.
Ik ben zeer enthousiast over VDJ om de eenvoudige reden dat het programma me nog nooit in de steek heeft gelaten!
Je moet alleen niet vergeten de stekker van je charger in het stopcontact te steken. Anders staan de mensen na 2-uur batterij-draaien zonder muziek....................
Succes en mvg
Bob
 

Posted Thu 05 Feb 09 @ 4:27 am
Ik denk toch dat je het probleem eerder moeten zien te verhelpen in het configmenu van het Vdj prog. Ik neem aan dat je hier de nodige instellingen kan doen, daar moet je eens mee spelen om te kijken wat helpt.
Ik denk namelijk dat je de verwerkingssnelheid wat zal moeten vertragen, zodat de computer netjes zijn werk kan doen. Je kunt ook in je wondows ergens dit soort instellingen veranderen voor geluidsproducerende programma's.
 

Posted Thu 05 Feb 09 @ 12:37 pm
heb ik ook al meegemaakt

heb er een nieuwe windows moeten opzetten had alles geprobeert

heb er xp opgezet en niks problemen meer
 

Posted Thu 05 Feb 09 @ 1:32 pm
maartenh wrote :
............ in het configmenu van het Vdj prog.............


Ik dacht dat dát juist ontbrak in de limited edition?

 

Posted Thu 05 Feb 09 @ 11:11 pm
Je hebt gelijk, had ik even geen erg in, maar in je windows zijn in ieder geval ook instellingen te doen waardoor Vdj beter gaat draaien.
 

Posted Fri 06 Feb 09 @ 1:14 pm

Zoals? ik heb bijvoorbeeld mijn vista thema naar klassiek gezet (minder grafisch shit)

 

Posted Sat 07 Feb 09 @ 7:01 am
Dat is een goede mogelijkheid, je kan ook eens kijken bij je configuratiescherm naar de audioinstellingen:
Menu start --> configuratiescherm --> Geluiden

je komt dan in een gedeelte waar je de prestaties van het geluidsgedeelte van je computer kan instellen. daar moet ook het nodige te doen zijn op het gebied van de verwerkingssnelheid van de audio, dit kan ook een hoop schelen.
Probeer dat in ieder geval eens.

Zoals Bob trouwens al eerder zei, upgraden naar pro kan ziwieso nooit kwaad, geeft je deze mogelijkheden in het configmenu.

Zorg er in ieder geval altijd voor dat als je Vdj gaat draaien, er zo weinig mogelijk andere software draait, geen internetverbindingen open staan en zo. Kan zelfs je vriusscanner nog uit. Dit scheelt een enorme berg actief werkgeheugen en laat Vdj dus ook beter draaien.

Groet

Maarten.
 

Posted Sat 07 Feb 09 @ 7:08 am
stefvvPRO InfinityMember since 2006
Hey,

ben ff deze topic aan het volgen, daar ik vorige week ook een acer laptop bijgekocht heb wou ik het ook eens proberen met de rmx en mijn pro licentie, ook ik heb een serieus gebrek aan geluidskwaliteit, deze speelt af in stukken en brokken, dus aan de de pro ligt het niet.
Ben wel benieuwd wat het resultaat zal worden om dit alles goed draaiend te krijgen.

grtz
 

Posted Wed 11 Feb 09 @ 9:54 am
stefvvPRO InfinityMember since 2006
hallo terug,

ben ff aan het experimenteren geweest, wat heb ik gedaan, aan de instellingen van de battery saver, staan ook instellingen bij waar je je cpu kunt instellen naar max, ook wanneer je op de netstroom zit staat deze (stond) op halfweg ingesteld das één punt. Dan bij het lezen van de commentaren ben ik gaan spelen bij de firewall en dergelijke, gaf op zich geen problemen, wel bij het draadloos internet(wilan) als deze aanstaat bij mij werkt hij slecht, staat hij aan geen probleem meer.
Bij deze hoop ik dat dit voor jou ook lukt.

grtz
 

Posted Wed 11 Feb 09 @ 10:50 am
95%