Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Waar kan ik deze VGA-RCA adaptor kopen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.



Ik heb deze VGA naar RCA adaptor kabel nodig en kan hem op Europese webshop-sites niet vinden.
(Alleen in Hong Kong!:D)
Heeft iemand een paar goede adressen van webshops voor me?
Bedankt en saludos,
Bob
 

Posted Sun 25 Jan 09 @ 7:36 pm
Dat is geen VGA-RCA kabel lijkt me. Dat is een kabel van een oud toetsenbord, ne scart en nog iets.
Eens kijken op baxshop.nl?
 

Posted Sun 25 Jan 09 @ 11:59 pm
DJ Skullknight wrote :
Dat is een kabel van een oud toetsenbord, ne scart en nog iets.


Het ziet er inderdaad een beetje vreemd uit....... als je goed kijkt. Typisch een geval van een mens ziet wat hij wíl zien.
Dat"nog iets" -- bedoel je daar die gele stekker mee? Dat is nu juist de RCA stekker, geel is de video-kleur.
Zonder verder te kijken ging ik er er vanuit dat die blauwe stekker de VGA stekker was, aangezien men mij dit op het Spaanse forum vertelde!
Hoe dan ook, bedankt voor het adres - ik zal eens kijken. Heb intussen ook wat andere adressen gevonden.
Mvg
Bob
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 4:58 am
Over die RCA had je inderdaad gelijk, was events aan het verwarren met XLR.
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 9:56 am
Bax-shop.nl is een leuk adres. Ze hebben een VGA-RCA verbinding die "floor connection box" heet. Ziet er heel deftig uit maar is niet direct een kabeltje.
Verder zijn ook andere dingen die me interesseren (ik moet iets aan de verlichting in m'n zaak doen!)
Dus bedankt voor de tip.
Mvg
Bob
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 7:52 pm
Graag gedaan, en zal nog een tip geven: als je de code FEARFM invoert, zou je normaal gezien 5% korting moeten hebben. Ik weet niet of dit nu nog altijd het geval is, maar was vorige week toch nog zo.
 

Posted Tue 27 Jan 09 @ 3:55 am
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
DJ Skullknight wrote :
Graag gedaan, en zal nog een tip geven: als je de code FEARFM invoert, zou je normaal gezien 5% korting moeten hebben. Ik weet niet of dit nu nog altijd het geval is, maar was vorige week toch nog zo.


Konig CMP-TELVIEW1 VGA - video converter is een goede converter. Gebruik hem nu ongeveer een half jaar, zonder problemen !!! Stuurt met gemak parallel drie schermen aan, en stelt automatisch in.


http://www.bax-shop.nl/randapparatuur/konig-cmp-telview1-vga-video-converter/product-details.html


gr,
Joop
 

Posted Fri 13 Feb 09 @ 2:24 pm
Hey, dit lijkt me een goede connector.
Hij is ongeveerdezelfde prijs als die "floor box", ook van bax-shop, waar ik het hierboven over heb.
Als jij hem al 6 maanden gebruikt schenkt dat mij natuurlijk vertrouwen.
Gebruikt je een USB hub met aparte stroomvoorziening of vind je dat niet nodig¿?
Ik heb door de hele zaak ongeveer 20 Samsungs van 21-inch en een Sony beamer, alles in serie via co-axial kabel en lijnversterkers.

Bedankt, Joop.

Bob
 

Posted Fri 13 Feb 09 @ 5:50 pm
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
bobhofmans wrote :
Hey, dit lijkt me een goede connector.
Hij is ongeveerdezelfde prijs als die "floor box", ook van bax-shop, waar ik het hierboven over heb.
Als jij hem al 6 maanden gebruikt schenkt dat mij natuurlijk vertrouwen.
Gebruikt je een USB hub met aparte stroomvoorziening of vind je dat niet nodig¿?
Ik heb door de hele zaak ongeveer 20 Samsungs van 21-inch en een Sony beamer, alles in serie via co-axial kabel en lijnversterkers.

Bedankt, Joop.

Bob


Hey Bob,

Ik plug de box gewoon in op de kabel van de dvd-speler.... no problemo. Mijn laptop heeft 4x usb, dus interne voeding via de usb.
 

Posted Tue 24 Mar 09 @ 3:47 pm
Joop3m wrote :
Hey Bob,

Ik plug de box gewoon in op de kabel van de dvd-speler.... no problemo. Mijn laptop heeft 4x usb, dus interne voeding via de usb.


Hey Joop, die Konig CMP TelView1 VGA converter is aangekomen en geinstalleerd.
Echt een top-product, goed verpakt, keurig alle kabels erbij, aansluiting klopte prima, ik heb m¡jn video clips door de hele discotheek incl beamer.

Het enige probleem is dat de clips soms haperen, zeker de karaoke clips die ik via een dvd-decrypter naar acceptable VOB heb overgezet.
Ik heb voorlopig alle clips ff op een externe HD geparkeerd. De vraag is nu: is het VDJ (dacht't niet) of is mijn laptop met 2CoreDual en 2 gigas RAM gewoon te klein voor al die poespas van converters etc?
Toen ik de clips afgelopen winter gewoon door VDJ liet lopen (dus nog zónder VGA converter en ook nog zonder gedecrypte dvd's) liep het zaakje prima. Vandaar dat ik een stapje verder wilde gaan.
Vraagje: hebben meer dj's/vj's last van haperende clips?

Mvg
Bob
 

Posted Tue 28 Apr 09 @ 8:34 am


(Old topics and forums are automatically closed)