Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ : Probleem met bpm..

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

KatsumiHome userMember since 2009
Als ik een nummer in virtual dj gooi dan is deze maar de helft van de bpm van wat het in het echt is. weet iemand een oplossing hiervoor? ik heb het al eerder gehad maar ik weet niet meer hoe ik het toendertijd heb opgelost.
 

Posted Mon 05 Jan 09 @ 2:06 pm
rechtermuisknop op het nummertje. BPM >> Manual edit

 

Posted Wed 07 Jan 09 @ 4:34 am
KatsumiHome userMember since 2009
ja dat had ik al gevonden maar om dat nou bij ieder nummer te moeten doen word me een beetje te gek

sorry ik was vergeten te vermelden dat ik het bij 3/4 van m'n nummers heb..
 

Posted Wed 07 Jan 09 @ 5:07 am
Gaan naar Settings >> Options >> Allow BPM<80 --> Disable
 

Posted Wed 07 Jan 09 @ 5:56 am
KatsumiHome userMember since 2009
daar staat hij al op.. ik draai hardcore en dat heeft een bpm van 160+ dus dat zal niet veel helpen bedankt voor je hulp tot nu toe
 

Posted Wed 07 Jan 09 @ 2:12 pm
Pitch dingens anders instellen stond bij mij standaard op 12% ofzoiets toen ging i bij mij ook sommige nummers helft bpm doen ofzo
 

Posted Wed 07 Jan 09 @ 2:17 pm
KatsumiHome userMember since 2009
nee dat is hoeveel % je de pitch omhoog kunt gooien naar maximaal 2x zoveel bpm.. ik heb ook wat oudere versies geprobeerd (5.0 en 5.07) maar die geven hetzelfde probleem...
 

Posted Thu 08 Jan 09 @ 11:29 am
Dus niemand die hier een oplossing voor heeft? Ik draai zelf ook hardcore en ervaar hetzelfde probleem. Het rare is dat VD het bij sommige nummers wel doet en bij andere niet. Maar het heeft zowiezo iets te maken met het "hoge" aantal bpm's, bij techno of house is er geen probleem..
 

Posted Mon 11 Mar 13 @ 12:18 pm
Het minder leuke voor mij is hier trouwens, dat de rood en blauwe maatbalkjes bovenaan moeilijker synchroon te zetten zijn, wanneer bij het ene nummer de bpm's correct worden gelezen en bij het andere maar de helft wordt weergegeven.
Aangezien het ene balkje dan dubbel zo snel loopt dan het andere..
 

Posted Mon 11 Mar 13 @ 12:38 pm
Effies voor het nette: Dit topic is pas 4 jaar oud....

Je laatste opmerking klopt niet helemaal: de beide "waves" lopen even snel. Een nummer met een dubbele count kun je prima gelijk laten lopen, zolang de snelle ongeveer het dubbele BPM heeft van het "langzame" nummer. 80 BPM mixen met 160 lukt best, maar 80 met 140 of 180 BPM kost wat meer moeite.

Er is inderdaad geen oplossing voor, anders dan je "probleemnummers" handmatig verdubbelen of halveren. Het blijft software, weliswaar met een vaak verrassend accurate telling, maar wat voor jouw gehoor duidelijk kan zijn betekent niet dat de BPM-analyzer dat ook vindt. Zolang we nog niet in staat zijn de rekenkracht van onze grijze cellen in een PC-kast te proppen, blijven dit soort ongemakken nog wel even bestaan.
 

Posted Mon 11 Mar 13 @ 12:57 pm
Sorry Martin dat ik deze ouwe topic nog eens boven haal, maar ik dacht dat het de bedoeling was om niet steeds dubbele topics aan te maken over hetzelfde onderwerp.. En er was nog geen duidelijk antwoord op gekomen. Trouwens ik heb het niet over de waves, maar over de maattellertjes helemaal bovenaan. De 4 blauwe en rode balkjes.. Alvast bedankt voor de moeite.
 

Posted Tue 12 Mar 13 @ 1:04 am
Dat maakt niet zoveel uit in dit geval. De reden dat ik het aanhaalde is dat we al een paar versies verder zijn en de oude topics meestal niet echt meer relevant zijn.
Ik snap wat je bedoelde. De uitleg over de beatgrid is omdat je die juist prima kunt gebruiken om op het oog de 2 nummers gelijk te laten lopen. Maar de tellers zoals je ze aangeeft werken net zo. Alleen loopt bij je "snelle" nummers 2 x het balkje door en bij de "langzame"maar 1 x.
Mijn DMC2 heeft ze ook ;) en helaas gaat jet niet alleen mis bij hardcore....
 

Posted Tue 12 Mar 13 @ 12:03 pm
Bwa ja, ik klaag niet over de software hoor. VDj blijft een fantastisch programma en ik ben er zeer tevreden mee. Wanneer de bpm's "verkeerd"worden gelezen, is het wel steeds exact de helft van het werkelijk aantal. Bovendien moet je de muziek zelf ook nog wat kunnen interpreteren en aanvoelen ;-)
 

Posted Thu 14 Mar 13 @ 1:06 pm


(Old topics and forums are automatically closed)