Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Doorspoelen als ik een nummer afspeel. - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hey,

Ik heb nu zo'n 2 maanden een Hercules RMX controller en VDJ.
Heb er tot vandaag toe geen problemen mee gehad.
Alleen als ik een nummer afspeel ( Zoals toenet ) spoeld hij hem helemaal door.
En hij stopt niet, als ik VDJ afsluit en opnieuw opstart is het weer goed.

Ik heb dit al gevonden:
http://www.virtualdj.com/forums/101112/Dutch_Forum/Kleine_probleempjes_hercules_RMX_.html?search=doorspoelen&page=1

Alleen daar staat dat dat komt door mijn CPU gebruik.. maar wat kan ik daaraan doen?

Alvast bedankt !
 

Posted Sat 27 Dec 08 @ 10:44 am
Andere zware programma's afsluiten, maar aangezien VDJ bijna het zwaarste is dat op een normale pc staat, zou ik zeggen: een betere processor kopen en in je pc steken. Dit is natuurlijk wel een drastische oplossing, maar ik zou niet weten hoe je het anders moet aanpakken.
 

Posted Sat 27 Dec 08 @ 11:35 am
Als je vista gebruikt is het trouwens raadzaam om in je windows sidebar de gadget 'procescontrole' te activeren, hierdoor kan je constant het verloop van je cpu en gebruikt geheugen (ram) opvolgen. Als de meter van de CPU dan in het rood blijft staan, sluit dan wat programmas af (behalve VDJ) en als hij nog steeds in rood blijft:
- ofwel naar de zaak gaan waar je uw computer hebt gekocht
- ofwel computer herinstalleren (het zou kunnen dat dit komt door virus op je pc)
- ofwel zoals ik reeds zei je processor vervangen.
 

Posted Sat 27 Dec 08 @ 11:38 am
oke bedankt, maar waar vind ik de gadget procescontrole ?
 

Posted Sat 27 Dec 08 @ 4:10 pm
Bovenaan de sidebar heb ne jormaal een klein plusje staan, als je daarop klikt toont hij een venster met allerlei gadgets die je kan toevoegen door ze naar de sidebar te verslepen (oa een klok, weer, omrekenen van valuta, ...)
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 1:29 am
oké thx.
Is idd best handig want heb er nu op: Battery, Rekenmachine en Processcontrole.

Mijn CPU is als ik VDJ open heb staan 100% maar dan is het balkje niet rood...

is dit een goed of slecht teken?
Omdat je net zei als het balkje rood is het niet goed is, maar hij is wel 100%...

CPU: 100%
Geheugen: 58%
Schijf: ( VERANDERD HEEL VEEL )
Netwerk: ( Veranderd ook heel veel )
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 7:20 am
De kleur kan misschien evrschillen, maar 100% is absoluut niet goed. Bij het symbool van geheugen (het kleine cirkeltje) betekent dat dat je neits meer kan doen en bij CPU betekent dat dat er een probleem is.
Normaal gezien, bij een 'gezonde' pc, is de CPU (grote cirkel) vernaderlijk: het beweegt cionstant en gaat soms wel even naar het maximum maar blijft daar zeker niet staan. Het geheugen daarentegen is iets wat wel constant blijft (bij mij is dit nu 70% en ik heb openstaan: msn, twee keer een windows verkenner, firefox met 15 tabbladen, windows live mail, ares, 3 documenten in word, itunes, kladblok, twee vensters van excel en 3 documenten in PDF) maar als ik VDJ gebruik probeer ik ervoor te zorgen dat er slechts ongeveer 50% van mijn geheugen (4 GB RAM in toaal dus 2 GB) wordt gebruikt.
Ik zou echt proberen om eerst eens wat programma's af te sluiten en anders eens nakijken hoeveel geheugen je hebt en hoe krachtig je processor is. In mijn geval is dat: 2x2 GB DDR3-geheugen aan 1600 MHz en als processor heb ik Intel Core 2 Duo E8600 3.33 Ghz 6 Mb L2 Boxed w/ Cooler S775. Dit is natuurlijk wel kostelijk (205 voor geheugen en 195 voor processor op moment dat ik hem kocht, dus eind september), maar ben er dan ook wel zeker van dat ik er paar jaartjes mee kan doen (zeker in combinatie met de rest van mijn configuratie van mij pc.

GreeTzZ
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 7:30 am
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 12:13 pm
hier wat info over mijn laptop:

CPU: Intel Core 2 Duo Processor T7250, Supports Enhanced Intel speedstep technology 2.00GHz
Memory: 2GB/Go DDR2 SDRAM (2x1GB/GO) (667MHz)
HDD: 200GB/Go

Als je meer wilt weten moet je het ff zeggen, want dit is wat ik zo snel kon vinden ;)
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 2:02 pm
wil je even je serienummer in je profiel opgeven. Het zou jammer zijn als de indruk ontstaat dat je een ilegale kopie gebruikt terwijl je wel hier support pobeert te krijgen..
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 2:15 pm
Dit is inderdaad iets anders. Welke vista heb jij? Maar komt uiteindelijk op zelfde neer:
Als CPU op 100% blijft staan, ook al doe je niets, zelfs niet met je muis bewegen, dan is er iets geods fout met je pc. Ik zou dus zeggen:
- Eerst even opnieuw opstarten, alle programmas direct afsluiten, behalve de noodzakelijke, en dan kijken hoeveel % hij verbruikt.
- Indien dit nog steeds 100% is, eens je computer herinstalleren en hetzelfde verhaal als hierboven.
- Als hij dan nog steeds op 100% zit, computer binnensteken of direct investering doen in nieuwe krachtiger processor (met je geheugen is normaal gezien niets mis).

GreeTzZ
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 3:20 pm
Oké bedankt.
En ik denk dat het wel een originele versie is, aangezien ik vista bij mijn laptop kreeg..
Maar ik zal wel even het serial nummer zoeken ( Maar waar kan ik dat vinden bij mijn bestanden...? )
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 3:32 pm
Hij bedoelt het serial nummer van je VDJ-versie. Indien wij support verlenen aan iemand zodner licentie is het namelijk zo dat we onze licentie kunnen verliezen.
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 3:37 pm
Wat betreft de config van je pc: normaal gezein moet het lukken. Alleen over de processor ben ik niet heel zeker. Is trouwens wel volgens mij het minimum dat je moet hebben om vista te kunnen draaien. Misschien toch best eens sparen voor een desktop (mijn config is nu wel heel zwaar, maar ik gebruik hem dan ook voor zware spelletjes, en het heeft als voordeel dat ik bij wijze 1001 programmas kan openstaan hebben en toch nog mixen met VDJ).
Kijk eens naar de AANBEVOLEN vereisten voor VDJ en vista, en neem dan voor je processor een halve GHz extra (bij het hoogste) en voor je geheugen 1 GB extra (bij de vereiste voor vista en VDJ samen), dat is (voor mij toch) de config die je pc zeker moet hebben.
En dan is het gewoon kwestie van evenwicht te vinden tussen kwaliteit en geld en misschien duur gaan, maar dan vele jaren plezier hebben dan na een jaar reeds een nieuwe te moeten kopen. En bij een desktop kan je ook gewoon onderdelen vervangen, wat niet mogelijk is bij een laptop.

GreeTzZ
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 3:42 pm
Het sirualnummer staat dat op de cd?
Want dan moet ik die even zoeken.
 

Posted Mon 29 Dec 08 @ 6:07 am
Dat staat inderdaad op de cd. En anders vrees ik dat je een probleem hebt.
 

Posted Mon 29 Dec 08 @ 6:27 am
Heb hem toegevoegd.
 

Posted Mon 29 Dec 08 @ 12:58 pm
eh met dat doorspoelen he, dat een nummer dan blijft doorspeolen zegmaar zonder dat je dat wilt.. dat is een fout van hercules.. ik ben er mee naar de winkel gegaan en daar is niks aan te doen.
 

Posted Mon 29 Dec 08 @ 2:33 pm
oké hmm.. vervelend..
want heb het (best) vaak als ik VDJ gebruik...

Dus het heeft niks met het CPU te maken..?
 

Posted Mon 29 Dec 08 @ 5:04 pm
Trouwens ik heb nog een probleem met VDJ...
Als ik een nummer afspeel en dan gewoon nergens aankom, gaat de gain knop ineens heel hard staan op VDJ ( Op mijn RMX controller blijft hij dan hetzelfde.. )

Weet iemand hoe ditkomt ?
 

Posted Tue 30 Dec 08 @ 4:51 am
69%