Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual Dj kraakt bij het bewegen van volume knop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wtzrHome userMember since 2006
Beste wie dit ook leest,

Ik draai al zeker 3 jaar met virtual dj en ben nog steeds zeer te spreken over het programma. Door de jaren heen heb ik al veel andere dj progs geprobeert maar ik blijf terug komen bij virtual dj. Heb ook al ruim een half jaar in de club gedraaid en ook daar kon ik mensen overtuigen dat de digitale dj inderdaad wat in huis kan hebben. Er is echter nog steeds 1 probleem waar ik en vele andere nog steeds tegen aan lopen:

Het irritante gekraak wanneer je aan de volume knop of de treble / mid of bass draait en aanpast. Ik vraag me serieus af wanneer er daadwerkelijk een oplossing hier voor komt.

Voor de mensen die ook al het gekraak hebben zonder dat ze ergens aan draaien, is de oplossing om de keylock uit te zetten ;) Hier kwam ik na een half jaar ook achter. Ik weet gewoon bijna zeker dat het een software matige fout is. Heb het namelijk al op zeker 8 verschillende pc's gehad en bij elke pc was het weer raak. Op dit moment draait hij zelfs op een clean install van een dual core 3ghz met 4 gig werkgeheugen wat dus zeker geen probleem zou moeten zijn.

Heb alle mogelijke latancy opties al geprobeert, maar ook dit werkt niet, of tijdelijk (voor een kwartier en dan keert het terug). Zelfs zonder dj controller er aan, gewoon met de muis blijft hij kraken. Er is mee te werken, maar het blijft een lichte irritatie.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
 

Posted Tue 23 Dec 08 @ 4:15 pm
wtzr wrote :
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Probeer het eens met een legale versie van VDJ 5.2.
Of, als je die mocht hebben, vul je serienummer in in "Modify my profile". Dan verschijnt je icoontje als PRO-user en kan iedereen zien dat je geen gecrackte versie hebt. Je krijgt dan eerder ondersteuning.

 

Posted Tue 23 Dec 08 @ 6:04 pm
Indien je met een DJ Console draait, moet je er zeker opletten dat je Control Panel ingesteld staat op audiomodus 'ASIO' en dan in VDJ bij config -> Sound Setup ASIO selecteren en dan uw console. Bij mij is er dan geen gekraak, maar moet ik wel opletten dat ik mijn Control Panel na afsluiten van VDJ op 'WDM' zet want anders mag ik het vergeten om liedjes of films af te spelen.

GreeTzZ
 

Posted Wed 24 Dec 08 @ 3:59 am
Ik heb hetzelfde probleem, iemand een oplossing?
 

Posted Fri 26 Dec 08 @ 7:18 pm
heb deze oplossing gevonden met wat googlen:

bij Config menu:

"Set the performance slider to the left (fastest), set latency to Auto, and try tickin safe mode, if it is already checked, uncheck it."

werkt voor mij.
 

Posted Fri 26 Dec 08 @ 7:24 pm
Er ontstaat wel een nieuw probleem bij mij. VirtualDJ crasht veel vaker :/
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 12:37 pm
VDJ crasht nooit als je een legale versie hebt.
VDJ "crasht" als je een stomme fout maakt zoals draaien zonder de stekker van de charger van je laptop in het stopcontact te steken.
Dat is de hoofdreden: human error!
B.v. het razendsnel intikken van een nummer in je zoekmachine en daarbij super-gestressed op een verkeerde toets drukken. Dat kan ook nogal eens grappige gevolgen hebben.
Verder kunnen sommige anti-virus programma's zoals Norton dat ongewenst door de handelaar in je laptop werd gestopt, nogal eens z'n kop op steken en vervelend doen en dat je ineens zonder muziek staat.
Les: un-install alles wat je eigenlijk helemaal niet wilde hebben, vooral programma´s die na 1 of 3 of 6 maanden willen dat je je registreerd en -- uiteraard --betaalt.
VDJ Pro is (wat mij betreft) het meest stabiele dj-programma dat op de markt is.
Mvg
Bob
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 6:17 pm
Dat het het meest stabiele programma is (wat ik overigens betwijfel) betekend niet dat het onmogelijk is dat het kan crashen. Software kan altijd crashen.

VDJ crasht bij mij nu als ik een nummer plotseling schuif. Ik heb de trial versie op het moment.
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 6:21 pm
JulianTD wrote :
..........plotseling schuif.................


Dat begrijp ik ff niet. "Schuif?" Bedoel je de crossfader of wat?

 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 6:47 pm
Als je het nummer schuift, dus in dat bovenste grafische gedeelte waar de nummers over elkaar liggen.
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 8:22 pm
GEKRAAK precies ik heb dat met als ik op de keychanged druk dan kjomt er een vervormd geluid uit de speakers
ik heb hier de Dj Console Rmx pas inhuis gehaald maar op de filmpjes op youtube schijnt et allemaal zo gemakkelijk e zijn aansluiten en draaien maar komt toch meer bij kijken
 

Posted Mon 29 Dec 08 @ 5:37 am
Bovenstaande oplossing al geprobeerd?
 

Posted Mon 29 Dec 08 @ 8:08 am
je moet kijken naar de volume balk ernaast als die op rood komt dan moet je hem zachter zetten en de versterker of boksen harder zetten.
En de gain is een soort voor versterker gebruik om het geluid harder te maken de fader.
Je moet de andere geluiden zoiezo niet te hard zetten anders krijg je te veel van het ene geluid
 

Posted Tue 10 Mar 09 @ 9:46 am
ik bedoel bij de internal de 2 faders aan de buiten kant van het mixpaneel
 

Posted Tue 10 Mar 09 @ 9:47 am
Bij mij kraakt die ook als ik mijn Numark Total Control er op aan sluit.
Mijn geluidskaart is de geluidskaart van de Pioneer cdj-400

Werkt met midi dus de faders kunnen niet kraken...toch...

morgen maar is even die oplossing proberen

"Set the performance slider to the left (fastest), set latency to Auto, and try tickin safe mode, if it is already checked, uncheck it."
 

Posted Wed 11 Mar 09 @ 5:53 pm
heb deze oplossing gevonden met wat googlen:

bij Config menu:

"Set the performance slider to the left (fastest), set latency to Auto, and try tickin safe mode, if it is already checked, uncheck it."

werkt voor mij.

==> Dit werkt perfect, bedankt !!

 

Posted Sat 14 Mar 09 @ 4:08 pm
jwebbelHome userMember since 2008
hallo ik heb de rmx. nu als ik de gain knop aanraak(even optik) gaat plots het volume zeer hard dit gaat hetzelfde bij de volume knoppen hoe komt dit.
 

Posted Sun 15 Mar 09 @ 2:37 am
WDV40PRO InfinityMember since 2008
Ik had ook gekraak, maar nadat ik bij de sound setup de soundcard op rmx had gezet en vervolgens aply eq on external outputs had aangevinkt was het over. Vraag me niet waarom, maar het hielp :-)
 

Posted Wed 18 Mar 09 @ 2:46 am
Oplossing werkt!

Joehoe, vraag me alleen wel af als de pc nu ff een hikkie heb of het nu gelijk merkbaar is, omdat safe mode uit staat.
Als ik live draai, toch maar weer ff aan zetten :P

(heb er dan geen last van omdat ik niet met total control draai, raar maar waar)
 

Posted Wed 18 Mar 09 @ 5:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)