Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Kleine probleempjes hercules RMX.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

JumixHome userMember since 2008
Hallo iedereen!

Ik heb 3 kleine vraagjes over de Hercules RMX.

1. Ik had gisteren een optreden, en tijdens het mixen kwam ik erachter, dat ik steeds als ik een nummer in een deck had gezet, de gain knop een beetje moest draaien, waarna dan in een keer de muziek harder ging. Dit klinkt vrij normaal, maar dit had ik dus telkens met elk nummer. De hele tijd als ik een nummer laadde stond het ''zacht''. Ik snap dat niet want de de gainknop stond vrijwel geheel open, en met het nummer dat ik daarvoor afspeelde deed hij op hetzelfde standje bijna 2 x zo hard (wel nadat ik ook bij dat nummer de gain knop een beetje had gedraaid). Weet 1 van jullie het probleem hiervan? Het is gewoon heel irritant dat je steeds ff aan die gainknop moet zitten voordat het volume weer normaal staat.

2. Op een gegeven moment leek wel of het systeem vast liep. Want als ik in deck B een nummer afspeelde spoelde die telkens door, terwijl de doorspoelknop niet ingedrukt was. Gelukkig na het opnieuw opstarten van VDJ deed hij het wel weer, maar ik vroeg me af of dit aan de PC ligt of aan de RMX

Voor de rest is het echt een topding! Heb hem nu 2 weken, echt helemaal goed. Geen gezeik mee, maar duidelijk is wél dat je gewoon een supergoeie laptop nodig moet hebben om te draaien.

Alvast heel erg bedankt!!!
 

Posted Sat 13 Dec 08 @ 6:11 am
Ik weet niet precies hoe de combinatie RMX met VDJ in elkaar zit, maar misschien heb je hier iets aan:
met VDJ (zonder Hercules) had ik hetzelfde probleem totdat ik volgende configuratie vastzette:
config>options>auto gain>auto+remember.
Dit werkt op een "normale" VDJ perfect. Nooit meer ergens last van gehad.
Bob
 

Posted Sat 13 Dec 08 @ 5:41 pm
Zo te zien is Jumix een LE user, hierin kun je niet zoveel afstellen.
Dat niet ieder nummer even hard is opgenomen zal wellicht bekend zijn en een beetje bijsturen met de gain hoort er dan bij.
Maar dit is vaak niet zeer extreem.

Bij het doorspoelen/vastlopen heb je wellicht last een hoog CPU gebruik dit kan jezelf controleren (ctrl-alt-del) taakbeheer presentaties.
 

Posted Tue 16 Dec 08 @ 9:32 am
JumixHome userMember since 2008
Oke dankjewel :)
Het moet nu wel lukken :)
 

Posted Thu 18 Dec 08 @ 3:22 pm


(Old topics and forums are automatically closed)