Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Säkert dum fråga men vill ändå ha ett svar :-) - Page: 5

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Jasså, jag visste inte att man fick 150 euros rabatt på pro om man har rmx. Vart står de?
 

Posted Tue 27 Jan 09 @ 2:51 pm
 

Posted Tue 27 Jan 09 @ 2:52 pm
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 5:12 am
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 9:41 am
Så ända skillnaden med dj controll är att han måste ha ett externt ljudkort för att kunna förlyssna? Annars är det samma funktioner på dem?

Vad för ljudkort skulle han behöva då för att kunna förlyssna 2 låtar i lurar. Haru ngn bra link till ngt billigt?

För det verkar ju billigare att köpa en dj controll + externt ljudkort än en mk2, eller?
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 9:45 am
Lite skillnad är där ju, MK2:n har jag alltid tyckt är lite mer robust. Om du kollar på konstruktion och jogsen på MK2:n till exempel så har jag alltid gillat dem mer, men det gör ju ingen skillnad.

MK2:n ligger på ungefär en 1000-lapp mer än MP3:n. Ungefär detta ger du också för MAYA44 ljudkortet som är ungefär på samma nivå, dvs. mycket dugligt.

Ifall din polare dock redan har ett bra nog ljudkort att lira med, jag rekommenderar att man ser till att det inte låter förjävligt när man lirar, så kan man ju alltid köra typ http://www.steelseries.com/int/products/audio/siberia-soundcard/information, ska man bara ha det som monitor så funkar det enligt uppgift perfekt, och till en mindre summa.
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 9:55 am
Han behöver bara nått att lira med på ett klassdisko/hemma som de ska ha. Det räcker väll med ett 5.1 ljudkort? Finns de inte sådana runt 200~?
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 9:58 am
Jaja, det räcker med vilket ljudkort som helst i princip, vet mest att jag har en polare som lirar med ett sådant jag postade och tycker det är praktiskt osv. så det kom upp i hjärnan direkt.
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 10:00 am
Hehe :D

Behövs det något specellt stöd i datan om man ska köra med ett externt ljudkort?

Han skulle ju kunna få i pirincip samma sak som mk2:an om han köper mp3 konsollen o ngt ljudkort för 300~, samt tjäna en 700~. Det blir samma funktion va så jag inte lurar i han något och så kan han inte förlyssna sen <g> För att kunna förlyssna är det minst 5.1 ljudkort eller?
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 10:06 am
Det blir exakt samma funktion. Och man kan förlyssna med ett mono kort om man så vill. Så länge du har två kort är det bara frågan om vilket ljud som går var. Det är ju dock rätt svårt idag att hitta ett rätt bra ljudkort som inte är minst 4.1. Så att spara de där hundringarna är nog all idé.
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 10:10 am
Kan inte hitta nått för 200-400 xD, vet du nått ställe som har? Gärna om du har link dit så vore det toppen xd
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 10:24 am
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 10:49 am
Om man ska kunna lyssna på varsin låt i varsin lur snäcka, behöver man 2 sådana då eller bara 1? Tänkte på första linken
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 10:59 am
Vet inte om den sortens cueing är möjlig i VDJ, kan vara så att det bara fungerar att köra mixed. Men rent teoretiskt skulle det ju gå att dela mellan L och R ifall det fanns i VDJ. Man kan använda extern mixer för att få den effekten, eller helt enkelt köra mixed i hörlurarna.

Ska nog inte uttala mig om det, du får ta en svängom med manualerna
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 1:21 pm
 

Posted Fri 27 Mar 09 @ 1:59 pm
Hjälpte en polare att ladda hem trial versionen idag. Men det kommer nått irriterande ljud när han spelar en låt och ska starta den andra låten i deck 2. Typ varar 1-2 sec när han trycker på play.

Kommer ihåg att de va så för mig med när jag ladda hem trial versionen, men de va nått på config delen som man skulle ställa in så det ljudet försvann.

Kmr någon ihåg va det var?
 

Posted Tue 21 Apr 09 @ 11:08 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
prova under settings ->performance->soundcard
 

Posted Tue 21 Apr 09 @ 11:46 pm
Hur ska de se ut där? Vilka inställingar?
 

Posted Wed 22 Apr 09 @ 2:49 am
 

Posted Wed 22 Apr 09 @ 4:01 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
Kör regeln "preset " längst till vänster, latency på Auto och prova att variera kryss eller inte i overclock och safemod och hör om problemet försvinner .
vad kör kompisen med för ljudkort ? det inbyggda eller något externt ?.Har det något namn ?
Vilket skin är det på bilden ?
 

Posted Wed 22 Apr 09 @ 5:57 am
96%