Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dit forum zuigt..

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

.... omdat niemand antwoord geeft op mijn vragen. Goede support zeg..
Snap niet hoe het dood kan zijn op het forum van de beste dj software die er is.
 

Posted Thu 27 Nov 08 @ 1:02 pm
Als ik het goed heb ging jouw vraag over een Hercules icoontje dat je niet hebt.
a) het lijkt me dat je daarvoor bij Hercules moet zijn, niet bij het Virtual DJ forum.
b) het VDJ forum is in principe voor PRO users - de uitzondering wordt gemaakt voor DJs die een demo hebben downgeloaded en nog aan het twijfelen zijn.
c) zo lang jij no licence bent zul je weinig ondersteuning krijgen.
Bob
 

Posted Thu 27 Nov 08 @ 7:33 pm
dj3lHome userMember since 2006
Ook Limited Users... zoals je ziet heb ik nu wel mijn Hercules Rmx geregistreerd... alleen zou niet weten waar ik de serial van mijn (DJC 1) kan vinden. Bij Rmx staat het gewoon op de cd van virtual dj maar bij mijn console 1 niet.
 

Posted Fri 28 Nov 08 @ 3:57 pm
Even wat algemene info:
Ewout was tot voor kort man op dit forum voor moeilijke vragen. Helaas laat hij niets mer van zich horen en hij duidde al aan lichtelijk te balen van de grote hoeveelheid no-licence users en piraten.
Dan gaat minstens 50% van de vragen over het Hercules playmobiel, waarvan ik geen flauw idee heb hoe het er uitziet al zou ik er over vallen. Laat staan hoe het werkt. Het zal meer PRO users zo gaan.
Ik heb enige maanden geleden uit nieuwsgierigheid eens een vraag opgeworpen waartoe de console eigenlijk diende en Ewout antwoordde meer of minder dat het voor beginnende en slecht bij-kas-zittende DJs was, en verder om thuis mee te spelen.
Ik neem aan dat er veel PRO-users zijn die in hetzelfde non-hercules bootje zitten en misschien balen die ook van steeds dezelfde vragen.
Ook draaien veel DJs het hele weekend door en hebben aan het begin van de week geen zin in vragen die allang ergens in dit forum beantwoord zijn.
Zou je een verstandige vraag betreft Virtual DJ opgooien, zou ik je best willen helpen als ik het weet. Ik ben er van overtuigd dat andere VDJ PRO users dat ook zouden willen.
Al met al, ik zie geen reden om te zeggen, "This forum sucks."
Greetz,
Bob
 

Posted Sat 29 Nov 08 @ 5:30 am
chaoskaHome userMember since 2008
Ik ben geen Pro User en ik heb zelfs niet een Virtual DJ. Toch zijn er mensen die mij hulp aanbieden.
Ik heb een geregistreerde tractor en een playmobiel hercules console (Altijd slecht bij kas) om alleen thuis mee te spelen. In de weekende draai ik echter wel met de hardware. Maar even ter verdediging van de mensen die hier hulp aanbieden:

Dit is zeker wel een goed en usefull forum al moet je soms even geduld hebben totdat iemand je vraag beantwoord, soms deze weer even onder de aandacht brengen. Maar het is ook wel zoals bobhofmans zegt. Te veel piraten en mensen met playmobiel zoals ik.
Toch hebben mensen als Ewout en bob en nog een paar mensen (oa jij zelf) de moeite genomen om even naar mijn vraag te kijken en mee te denken. En daarvoor mijn dank. Dit forum en de bereidheid van de Pro Users zuigt dus absoluut niet.

Ondertussen was ik flink aan het mailen met de technische support van Hercules die ook flink wat hulp aanbieden. Er is alleen geen forum, doorvoor moet je naar Native Instruments waar ik ook heel goed word geholpen met mijn playmobiel vraag. Probeer anders daar jouw vraag eens neer te leggen.
 

Posted Sat 29 Nov 08 @ 5:46 am
Het forum zuigt zeker niet, ik ben altijd goed geholpen als het nodig was. Misschien is het echter wel een punt dat er steeds meer console -gebruikers om hulp komen vragen. Misschien dat vanuit Vdj zelf kan worden besloten hier een extra mod voor aan te stellen die deze vragen kan beantwoorden, aangezien het dan wel gaat om gelicenseerde Vdj gebruikers (met de "playmobiel" consoles, waar ik er 1 van ben, o.a. ik heb namelijk ook technics draaitafels en een set pioneer cd spelers, en voor mn drive in nog een aantal Numark en Denon dubbele spelers). Eventueel zou dit iemand vanuit de kant van Hercules kunnen zijn, aangezien de meeste vragen gaan over niet werkende hardware/ software koppelingen. Verder is er uiteraard altijd de zoekfunctie, aangezien véél vragen al gesteld en beantwoord zijn.

Begrijpelijk blijft het dat hackers/ piraten en non licence usrers die niet de moeite nemen zich te registreren met serial en hardware niet echt of geen antwoord krijgen. Voor de rest geldt inderdaad: heb geduld, veel mensen werken of zijn professioneel aan het draaien, beter laat antwoord dan helemaal geen!!

Wellicht dat leden (zoals ik, voor zover ik tijd heb) met enige kennis meer kunnen inspringen op problemen van de console gebruikers, ik denk dat dit het forum alleen maar verrijkt. Ik wil graag helpen, voor zover ik er antwoord op kan geven.

Groeten,

Maarten.
 

Posted Sat 29 Nov 08 @ 2:48 pm
dj3lHome userMember since 2006
ok oke dit forum zuigt .. neem ik terug..
maar het heeft me wel geholpen want heb al een hoop reacties nu.

DJ console playmobiel? nee hoor.. en support mogen we ook best krijgen..
virtual dj daar betaalje toch ook voor als je een hercules aanschaft.
 

Posted Sat 29 Nov 08 @ 3:18 pm
chaoska wrote :
............ In de weekende draai ik echter wel met de hardware.


@Chaoska, ik blijf nieuwsgierig hoe de Hercules gebruikers nu precies werken. Zelf ben ik een "old school" DJ die zijn diverse geluidsbronnen (tegenwoordig bijna uitsluitend laptop met VDJ) via een mengpaneel (Behringer) laat lopen en dan naar de versterkers.
Hoe doe jij dit op een weekend? Je sleept je computer mee, daar heb je een Traktor DJ programma in, je sluit de boel aan op de Hercules en van daar naar de geluidsinstallatie? Of hoe precies?
Mvg
Bob

P.S.: ben je al gevorderd met het formateren etc? En heb je nu al een andere Hercules van een vriend of zo op jouw iMac uitgeprobeerd?
 

Posted Sat 29 Nov 08 @ 5:28 pm
Consoles als deze werken ook als mixer, tenminste veel er van. Zowieso die van Hercules. Bij de meeste heb je echter nog een goeie geluidskaart nodig, verder werkt het eigenlijk het zelfde. Ik kan, als ik het zou willen, gewoon mijn hercules direct op de versterker zetten en draaien.
 

Posted Sun 30 Nov 08 @ 6:00 am
dj3lHome userMember since 2006
Ik sluit mijne meestal gewoon aan het mengpaneel van de diskotheek waar ik draai aan.. dan heb ik nog ter back up hun cdspelers op een ander kanaal. Bijvoorbeeld als ik moet opstarten dan moet er ook nog muziek zijn.

dus tulp stekkertjes van console naar mengpaneel. En USB console naar laptop.
 

Posted Sun 30 Nov 08 @ 8:30 am
Ik zit hier toch al een tijdje, en de meerderheid van de vragen hier interesseren mij ook niet. Ik gebruik het timecode systeem en de vragen die ik hier vind over de hercules lees ik nooit want ik heb het niet dus kan ik je er niet bij helpen. Ik had vroeger een dj console mk1, maar dat is al 4 jaar geleden en ik zou echt niet meer weten hoe deze werkte.

Als er hier vragen komen over timecode enz, dan kan ik helpen en van die basic vragen over vdj vind je vaak in de user manual die te vinden is op de website.

Maar zoek eerst zelf wat en als je het niet weet niet te snel posten op het forum. Er is een zoekfunctie op dit forum. Je hebt het general forum en het hardware forum waar je héééééél veel vindt.

Als je dan uiteindelijk het antwoord toch niet gevonden hebt. Probeer dan in het algemeen Nederlands een overzichtelijke post te maken zodat wij het begrijpen en we ook direct weten wat het probleem is.

Als je zelf geen duidelijke post kan schrijven, vraag het dan aan je vader, moeder, broer of zus die het wel kan.

mvg,

Solarius
 

Posted Sun 30 Nov 08 @ 8:36 am
chaoskaHome userMember since 2008
Ik heb mijn mac nu geformateerd. Ik heb al mijn bestanden naar een nieuw aangeschafte harddisk overgebracht en mijn systeem opnieuw op de mac laten zetten. (alles wissen en een nieuw systeem plaatsten) Als eerste heb ik mijn hercules software erop geplaatst en helaas weer dezelfde foutmelding. "No console were found! Plug a Hercules DJ Console and try again". Het is dus niet zo dat de console in conflict is met een ander programma.

Dit was toch wel mijn allerlaatste hoop. Nu weet ik echt niet meer wat ik nog moet doen om het beestje op mijn mac te laten werken.

In de weekende (niet ieder weekend) draai ik voor een drive in show die zelf cd spelers en mixer heeft. Ik draai dus eigenlijk voor een ander met zijn spullen. Als ik zelf een feestje draai huur ik spullen. Mijn Hercules console is dus puur voor thuis gebruik. Mits ik de console aan de praat ga krijgen natuurlijk.
 

Posted Sun 30 Nov 08 @ 11:38 am
Is er niet een bepaalde volgorde van aansluiten?
Ergens las ik (kan ook het Spaanse VDJ forum geweest zijn dat ook voor 80% volstaat met Hercules problemen) dat je eerst je computer moet opstarten en dan pas de Hercules aansluiten. Heb je dat al uitgeprobeerd?

Jij schrijft in een oudere post dat jouw console legaal is. Kan je dan niet die winkel binnenlopen en er een klacht over indienen? Tenslotte heb je iets gekocht dat niet werkt!
Bob
 

Posted Mon 01 Dec 08 @ 5:37 pm
Bij installatie van de RMX inderdaad de console pas aansluiten als daarom gevraagd wordt.
Volg even goed de handleiding: ftp://ftp.hercules.com/sound/manuals/Rmx/04_DJ%20Console%20Rmx_ned.pdf
Tevens kun je dit soort posts beter plaatsen in een topic wat al over de RMX gaat (blijft alles een beetje bij elkaar)

 

Posted Tue 02 Dec 08 @ 6:44 am
Marker923 wrote :
Tevens kun je dit soort posts beter plaatsen in een topic wat al over de RMX gaat (blijft alles een beetje bij elkaar)


Goed idee. Er zijn slechts enkele tientallen Hercules Topics om uit te kiezen.
Verder gaat het hier niet om een RMX.
En dit topic is toch al een beetje spam-achtig.
En DJ Chaoska heeft een specifiek probleem waar we al langer mee bezig zijn en we zijn dus hier verder gegaan.
Mvg
Bob
 

Posted Tue 02 Dec 08 @ 6:10 pm
chaoskaHome userMember since 2008
Inderdaad bob, zullen we on topic verder gaan in de topic:
" HELP HERCULES DJ CONSOLE (MK1)"
Mocht je nog ideeën hebben voor mijn probleem en daarmee verder willen natuurlijk...
 

Posted Wed 03 Dec 08 @ 2:39 pm


(Old topics and forums are automatically closed)