Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 8

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik heb pro 7.0
 

Posted Tue 20 Mar 12 @ 3:26 pm
Na 4 pagina's gedoe over een splitterkabel ga ik me niet mee laten trekken in een discussie over een microfoon. Daarnaast heeft de niet-werkende microfoon niets met VDJ te maken maar met de controller. Als je ook maar iets had gelezen uit dit topic had je hem waarschijnlijk niet gekocht, maar dat is voor de volgende keer: Eerst controleren voordat je iets koopt, >>hier<< en in de forums.
Er heten meer versies Pro 7.0 dus daar kan ik niks mee. Ik ga je dus in 1 post de verschillende opties geven:

1- je hebt de Home-versie uit het splitterkabelverhaal: Je controller stopt met werken na 10 minuten, net als je microfoon.

2- Je hebt de LE-versie die bij de controller zat: Registreer die. Je microfoon krijg je niet aan de praat.

3- Je hebt een gekraakte versie: Foei... Haal een verloopstekker en steek de microfoon in de geluidskaart van je PC. Dat is de roze aansluiting aan de achterzijde van de computer. Lees nu de >>handleiding geavanceerde audio-setup<< vanaf pagina 15 en zorg dat je interne geluidskaart ingesteld wordt voor je microfoon. Voor de uitgangen wel de controller blijven gebruiken.

4- Ongeacht welke versie je gebruikt: Koop een klein mengpaneeltje met een microfooningang. Controller op een line-in aansluiting, klaar.
 

Posted Tue 20 Mar 12 @ 5:03 pm
 

Posted Fri 23 Mar 12 @ 12:20 pm
Het is dus optie Foei geworden......

Ik kan het niet uitproberen, omdat ik het apparaat niet heb. Ook geen 2 USB-kaarten, dus het wordt iets van een gok:
Je instellingen zouden (bijna) goed moeten zijn, maar wat meteen opvalt is dit:
Instelling Outputs:

Instelling Soundcards:

Kijk naar de volgorde: Da's niet logisch..

Je geeft verder aan niet de oplossing in dit topic te hebben gevonden. Het volgende verhaal waar echt alle problemen worden genoemd en opgelost komt hier toch wel degelijk vandaan:

boardmaniac wrote :
:-) :-) :-) HIJ DOET HET!...
Om te beginnen heeft de controller heeft wel erg veel knopjes , en de chinezen hebben de controller niet ingepakt met de draaiknopjes en schakelaars in de juiste stand. Bij mij was alles uiteindelijk te danken aan een paar stomme knopjes grrr. Het volume van het voorluisteren stond dicht (draaiknop net naast de koptelefoon jack) , de lage , midden en hoge tonen stonden dicht waardoor het geluid na een aantal seconden niet meer hoorbaar was. Maar de grootste rotstreek was een mini schakelaartje op de achterkant met de keuze PC / Line!!! Toen ik deze op PC schakelde had ik via de achterzijde op "master out" en de andere tulp aansluitingen geluid naar de versterker :-) YES!!!

Een antwoord op de vraag waarom ik niet het geluid via de geluidskaart van de laptop naar de vesterker stuur is simpel , alles behoord gewoon te werken als in een nieuw ding koop. En mijn laptop geluidskaart is nog vele malen slechter als de soundcard in de DJ console...

En ja , er zitten 2 geluidskaarten in de ALdi DJ controller, iig ziet windows 2 apparte USB soundcards : USB main en USB phone. Of het 1 soundcard is die softwarematige als 2 wordt gezien kan ook maar je moet het in virtual dj als 2 apparte geluidskaarten zien en behandelen, dan komt het goed!
 

Posted Fri 23 Mar 12 @ 2:44 pm
Dus als ik de VDJ versie gebruik die erbij zat weet je wel hoe het moet?
Want wat hij zij over pc/line doet hij het nog nie bij mij.
Mvg. Dion
 

Posted Sun 25 Mar 12 @ 10:23 am
Nee. Ik heb je alle mogelijke opties gegeven in mijn vorige post, zowel voor de bewuste schakelaar (heb je daarna alles opnieuw opgestart?) welke wrs voor alle versies geldt, als de volgorde waarin je de geluidskaarten hebt ingesteld. Als dat niets uithaalt, weet ik het ook niet meer.
Het lijkt me stug dat je de controller nieuw hebt gekocht (de aanbieding is van een paar maanden terug) en van wat je 2e-hands koopt moet je maar afwachten of je geen ellende van een ander hebt overgenomen.
 

Posted Sun 25 Mar 12 @ 11:53 am
Ik ben al paar keer aan het lezen hoe ik mijn microfoon moet doen maar daar kom ik ook niet uit kun jij het beter uitleggen?
 

Posted Mon 26 Mar 12 @ 12:47 pm
Volgens mij heb ik dat al gedaan. Ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen dan dit:
Martin FourS wrote :

3- Je hebt een gekraakte versie: Foei... Haal een verloopstekker en steek de microfoon in de geluidskaart van je PC. Dat is de roze aansluiting aan de achterzijde van de computer. Lees nu de >>handleiding geavanceerde audio-setup<< vanaf pagina 15 en zorg dat je interne geluidskaart ingesteld wordt voor je microfoon. Voor de uitgangen wel de controller blijven gebruiken.

4- Ongeacht welke versie je gebruikt: Koop een klein mengpaneeltje met een microfooningang. Controller op een line-in aansluiting, klaar.


 

Posted Mon 26 Mar 12 @ 1:22 pm
Maar k weet niet hoe ik mijn mic aansluit op mijn mijn interne geluidskaart van mn pc(uit de handleiding begrijp ik het nie)
 

Posted Mon 26 Mar 12 @ 2:32 pm
ga eerst maar eens je betaalde versie registreren, daarna helpen we je weer.
iedereen hier heeft geld betaald voor de software, daarom kan het blijven ontwikkelen.
misschien moet je hier aan mee gaan doen, jer "werkt" er immers vaak genoeg mee
 

Posted Tue 27 Mar 12 @ 7:19 am
ik heb ook zon dj controller maar ik ben de cd en de serial kwijt en ik heb een andere laptop maar ik heb nu wel virtual dj pro maar kan er nu niks mee.
weet iemand waar ik de drivers ervoor kan downloaden?
avast bedankt.
 

Posted Sun 29 Apr 12 @ 5:25 pm
Die zijn er niet. De controller werkt met standaard drivers uit Windows.
Wijze les voor de volgende keer: Als je je software hier registreert kun je jouw versie hier opnieuw downloaden. Ook blijft je serial-nummer in je profiel zichtbaar. Dus CD kwijt is dan geen probleem meer.
Als je je Pro-versie registreert (lukt uiteraard alleen als je die hier op de site hebt gekocht) dan kun je ook altijd de laatste versie downloaden. Grote kans dat VDJ je controller dan wel herkent.
 

Posted Sun 29 Apr 12 @ 9:52 pm
Ik heb een virtual dj mixer gekocht bij de aldi. ik heb daarna een Konig microfoon geprobeerd aan te sluiten maar hij geeft geen enkel geluid nog de level geeft geen teken aan van beweging ik heb alles gevraagd bij de winkel waar ik mijn microfoon hebt gekocht maar daar sluiten ze hem aan aan hun eigen mengpaneel en dan geeft hij wel geluid. Maar thuis bij mij niet. Bij een andere winkel heb ik het ook gevraagd maar hun zeggen dat ik dan iets verkeerd doe. Kan iemand mij a.u.b. helpen ik wil zo graag mijn microfoon gebruiken bij het mixen?
 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 2:00 pm
Virtual DJ maakt geen mixer. Je hebt waarschijnlijk de Aldi-aanbieding 2e-hands gekocht.
Als je 1 pagina terug gaat (pag. 7) en bovenaan begint met lezen, kom je alles tegen dat in de afgelopen periode voorbij is gekomen over de controller in combinatie met de microfoon.
 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 2:11 pm
Ik heb alles geprobeerd en gelezen en op mijn computer heb ik sommige dingen geprobeerd te doen maar niks heeft tot nu toe geholpen. Weet jij toch een idee want als ik die microfoon terug breng naar een winkel doet hij het wel heb ik gehoord maar thuis niet. Moet ik het misschien ook een versterker aansluiten op de achterkant van mijn mixer en boxen?
 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 4:07 pm
Dan heb je toch niet goed gelezen. Hieronder de samenvatting van die 2 pagina's:

s.aldenhoven wrote :
Microfoon lijkt niet gekoppeld aan een van de interne geluidskaarten, ik heb op geen enkele ingang het microfoonsignaal teruggevonden. Het geluid lijkt direct aan de main outputs gekoppeld. De versterking van de microfooningang is daarbij ook erg laag. Ik heb 't nu ook weer niet zo ontzettend uitgebreid getest, maar denk dat ik microfoon en kabeldefecten toch kan uitsluiten. Heb getest met een sennheiser dynamic mic met xlr kabel op de xlr mic aansluiting op de controller.


Martin FourS wrote :

2- Je hebt de LE-versie die bij de controller zat: Je microfoon krijg je (blijkbaar, zie reactie hierboven) niet aan de praat.
4- Ongeacht welke versie je gebruikt: Koop een klein mengpaneeltje met een microfooningang. Controller op een line-in aansluiting, klaar.


Een versterker heeft geen enkel nut. Nog erger: Waarschijnlijk gebruik je nu speakers met een ingebouwde versterker (je PC-speakers of iets dergelijks). Hang je daar een versterker tussen, dan vliegen de onderdelen van je speakers kort daarna door je kamer. Niet goed, dus.
Daarnaast versterkt een versterker alles en niet selectief je microfoonsignaal. Resultaat is dus dat alles harder gaat, inclusief geen microfoonsignaal.

Puntje 4 van hierboven is de simpelste oplossing.
 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 5:45 pm
Ik zal het proberen
 

Posted Fri 29 Jun 12 @ 10:04 am
DJMetehHome userMember since 2012
hallo allemaal, ik heb de DJ console van de aldi hier staan:

het merk is wolfgang en die andere bij de andere reactie.

hij ziet er mooi uit en doet het goed en je krijgt een cd van Virtual DJ LE.
volgens de handleiding staat er op het cd hoesje een Serial Number, maar bij mij niet.
ik kan nu alleen de trial versie van VDJ gebruiken en die duurt steeds een minuut en dan gaat hij uit

kan iemand me helpen?

Gr. DJMeteh
 

Posted Fri 29 Jun 12 @ 10:26 am
hallo
ik en nederlands hoor
maar ik heb een vraag want het is 2012 en er is nu weer zo een aanbieding maar zit er tulp aansluiting achter voorin en out sorrie voor spel fouten heb dixlesie ps want ik wil er morgen een koopen
 

Posted Fri 29 Jun 12 @ 10:42 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
DJMeteh wrote :

volgens de handleiding staat er op het cd hoesje een Serial Number, maar bij mij niet.
ik kan nu alleen de trial versie van VDJ gebruiken en die duurt steeds een minuut en dan gaat hij uit

kan iemand me helpen?

Gr. DJMeteh



Oef dat is heel lastig, probeer eens te bellen met het bedrijf waar je de controller gekocht hebt, misschien hebben ze nog een disk liggen met een nummer erop...

 

Posted Fri 29 Jun 12 @ 11:23 am
53%