Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 6

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Jivajo wrote :
Wat is de zoekfunctie toch een uitvinding dames en heren!

Helaas blijkt deze feature toch echt underrated...


+1
 

Posted Tue 12 Jul 11 @ 8:55 am
5wingHome userMember since 2011
Hey, ook ik ben nieuw in dit wereldje en heb deze controller aangeschaft om te oefenen.
Nu heb ik ook les (ja, als we het doen, doen we het goed) en daar leer ik op een Pioneer.
Als we daar een plaat in cue zetten, blijft de beat hangen en kan ik met de jogwheel de juiste plek opzoeken.
Als ik met de 'Aldi' controller een plaat in cue zet, blijft het gewoon stil. Kan wel iets horen als ik zoek met de 'scratch' modus, maar dat gaat niet goed. Is dit met een instelling te verhelpen of zit dat gewoon niet op elke controller?
 

Posted Wed 13 Jul 11 @ 11:51 am
Heeft niets met de controller te maken maar met de software. Je hebt met VDJ de visuele ondersteuning van de waveform in de decks. Die mis je weer op de Pioneers. Persoonlijk wil ik ook dat een nummer in cue stil is. Scherp zetten met je koptelefoon en je scherm, schuif open en starten als het nodig is. Dat gaat niet werken als het ding geluid blijft maken.
Ik heb geen Pioneers, maar kan me goed indenken dat dit een instelling op die spelers is die je om kunt schakelen.
 

Posted Wed 13 Jul 11 @ 2:28 pm
werk je op de pioneers niet in losse modus, dus zonder software, je kan dan kiezen om in cd modus of vinyl modus te werken,
bij de ene variant stottert het geluid op de plek waar je bent, bij de andere blijft het stil tot je het jogwheel gebruikt. in vdj kan alleen dat laatste.
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 3:05 pm
Onlangs heb ik ook de controler van de Aldi aangeschaft en na wat opstartproblemen (zoals de meesten hier) werkt het na behoren. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de kwaliteit nou niet van het niveau Reloop Jockey 3 is waar ik even mee heb mogen spelen. Maar goed, om te proberen is dit een aardige oplossing en als het bevalt kun je altijd nog overstappen.

Waar ik tegenaan loop, en wat ik niet kan duiden, is het volgende;

Als ik een nummer sync dan zit er altijd een vertraging op, zowel op deck1 als deck2. Met de jogwheels lukt het uiteindelijk wel om het 'strak' te krijgen maar direct instarten blijft een lastig klusje op deze manier. Voorheen had ik het programma ook al alleen de controller niet en toen het werkte het goed, dus alleen via de muis.

Tevens loopt de maat uit de pas bij het maken van een loop. Bij een start van een loop loopt het nog redelijke gelijk alleen bij de 2e loop loopt het al redelijk uit de maat en dat wordt steeds erger na mate de loop langer duurt.

Wat te doen om deze problemen op te lossen ?!?
 

Posted Fri 15 Jul 11 @ 2:12 am
JivajoHome userMember since 2011
Loop loopt uit?
Ik heb me niet verdiept in de functies van de aldi controller en ben dit ook niet geheel van plan zal ik dan direct bekennen!

Bevat deze controller een auto-loop functie?

Want als dat het geval is, dan is deze functie niet betrouwbaar.
De enige oplossing, gelijk een goede training!
Stel zelf je loops in.

 

Posted Sat 16 Jul 11 @ 10:36 am
@Ginola@ graag je VDJ registreren. Wordt toch duidelijk om gevraagd in de forumregels.

De vertragingen hebben een naam: Latency. Je kunt proberen ipv de standaard geluidskaartdrivers de drivers van ASIO4ALL te installeren. (even op die naam googlen, kom je hem snel genoeg tegen) Is een ASIO-simulator, maar wel in staat je latency-waarden naar beneden te krijgen. Daarnaast is ook de capaciteit van je PC van belang. Een PC die niet lekker de datastromen van de muziek kan verwerken, neemt daar wat meer z'n tijd voor.

@Jivajo: De auto-loop functie zit in de software (VDJ) en niet in de controller. Is de autoloop dus onbetrouwbaar, dan is VDJ onbetrouwbaar. En de meesten van ons weten ondertussen wel dat dat beslist niet het geval is.
 

Posted Sun 17 Jul 11 @ 12:01 pm
JivajoHome userMember since 2011
Daar heb je inderdaad gelijk in martin!

Zat even met de pioneer autoloop in mijn hoofd,,, voor het gemak vergeten dat een controller niet meer doet dan acties doorgeven aan de software...

Dus ik neem dat deel van mijn verklaring in, want VDJ rules :D
 

Posted Sun 17 Jul 11 @ 6:10 pm
Heey,

Ik heb deze controller ook aangeschaft en kan er al goed mee overweg.
Alleen ik snap écht niet hoe je de track kan horen op deck B die je in je hoofdtelefoon hoort.
En dan dat je de track op deck A gewoon door je speakers hoort.
Hopelijk kunnen jullie mij uitleggen in stappen hoe ik het moet doen.
Ook qua instellingen.
Alvast bedankt! :)

Gegroet!
 

Posted Thu 21 Jul 11 @ 2:07 pm
Sorry sorry mensen.
Ik heb het al gevonden!
Voor iedereen die net als ik de goede instellingen heeft toegepast zzoals waterreus en martin zeggen.
Vergeet niet de schakelaar aan de achterkant naar Line te zetten!
Toch heb ik nog 1 vraag:
Als je een microfoon erbij wilt gebruiken om voice overs te doen of aankondigingen.
Welke instellingen moet je dan hebben? ik denk zelf bij input microfoon maar ik vraag het voor de zekerheid.
En welke microfoon is geschikt hiervoor? rond de 30 euro.

Dank!

Greetz.
 

Posted Thu 21 Jul 11 @ 2:28 pm
Waarschijnlijk zijn deze controllers niet meer te koop bij de aldi. Weet iemand waar ik deze of een vergelijkbare kan kopen.
 

Posted Thu 28 Jul 11 @ 4:46 pm
Bax-shop, Feedback, Peter Verspuy, www.spincity.nl, www.djgear.nl, www.rjshop.nl, www.new-line.nl, www.recess.nl, www.fullrange.nl, www.soundexplosion.nl. Zomaar de resultaten van de eerste pagina in Google....
 

Posted Thu 28 Jul 11 @ 5:11 pm
Wat is de precieze naam van die van de aldi dat is makkelijker zoeken
 

Posted Thu 28 Jul 11 @ 5:15 pm
Je hebt een beetje moeite met zoeken, hé?
Allereerste post en de 4e Post op pag. 5 van dit topic..... (en we zitten nu op pag. 6)
 

Posted Thu 28 Jul 11 @ 8:15 pm
BTW: Ik zou het hele topic toch maar eens doorlezen en dan pas bepalen of je deze nu wel zo graag wilt hebben.
 

Posted Fri 29 Jul 11 @ 2:53 am
swift5Home userMember since 2010
even off-topic: martin, wat een geduldige man zeg.. Ik zou het niet kunnen, steeds hetzelfde herhalen, haha. respect!
 

Posted Fri 29 Jul 11 @ 5:26 am
Ik snap mezelf ook niet ;) Anyhow: Weinig keus als onze beginnende bezoekers de belangrijkste post van het forum niet lezen...
 

Posted Fri 29 Jul 11 @ 12:05 pm
Heeft iemand die van koolsound met geluidskaart gezien. Ze zijn bijna nergens meer op voorraad of in het assortiment. En is het handig om anders een geluidskaart bij te bestellen
 

Posted Fri 29 Jul 11 @ 5:01 pm
Nu heb ik je geholpen met zoeken, moet ik je nu ook helpen met lezen?
Pagina 5, post nr 4: Omnitronic TMC-2. Is hetzelfde ding, misschien beter verkrijgbaar?
 

Posted Fri 29 Jul 11 @ 8:04 pm
bij bax hebben ze 3 verschillende merken die allemaal dezelfde controller zijn en ook nog eens op voorraad.

marktplaats staat er ook vol mee
 

Posted Sat 30 Jul 11 @ 3:33 am
40%