Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vreemd beatlock probleem

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

buckHome userMember since 2006
Hallo xperts,

Als ik thuis zit te mixen dan werkt de beatlock functie perfect, de cbg's zijn dan altijd perfect onder elkaar gelockt. (IBM T41 + externe Soundblaster live 24 + externe HDD).
Met exact dezelfde setup heb ik problemen als die aangesloten is op een zware versterker voor dj-sets, dan zijn de cbg's de helft van de tijd niet gematched met beatlock aan (dezelfde songs als degene die thuis perfect werken). Het moet dus aan die zware versterkers liggen, mss zorgen die voor overbelasting van de soundcard, maar dan nog, hoe kan dit de cbg's uit balans helpen?
Anyone?
 

Posted Fri 12 May 06 @ 10:35 pm
ik zelf gebruik beatlock nooit, want dan klinkt de muziek en de beat zo vreemd. Zet de beat gewoon manueel op elkaar. Is veiliger en klinkt gewoon beter.
 

Posted Sat 13 May 06 @ 10:56 am
ofwel geluidskaart niet sterk genoeg
ofwel computer niet sterk genoeg
ofwel schlechte liedjes, als er een sterretje (*) naast de BPM staat van een liedje is dit een goed liedje om te mixen want dan verandert de BPM niet in een liedje en zullen je beats mooi onder elkaar blijven als je aan het mixen bent
 

Posted Sat 13 May 06 @ 1:05 pm
Die externe soundblaster, is die aangesloten via usb? Het kan namelijk zijn dat de impedantie van die versterker te laag is, waardoor je geluidskaart teveel stroom moet leveren. Hierdoor kan je vreemde problemen krijgen. Je kunt een powered usb hub gebruiken of een di box.
Als het nummer niet netjes blijft lopen met beatlock is of de geanalyseerde beat niet ok of heeft de pc het te zwaar, waardoor alles hikt en de beat verspringt. Dit verspringen kan komen door de oorzaak hierboven beschreven.
Ik ben ook voor het niet gebruiken van beatlock, maar voor "handmatig" mixen.
Ewout
 

Posted Sun 14 May 06 @ 4:17 pm
buckHome userMember since 2006
Thx,
is idd usb-powered soundblaster, songs zijn ok en goed geanalyseerd. wat is een di box?
 

Posted Sun 14 May 06 @ 9:28 pm
di (Direct injection) box is een kastje waarom je aan de ene kant je laptop aansluit en de uitgang gaat naar je versterker. In het kastje zit een galvanische scheiding, waardoor brom, capaciteits verschillen en common mode stromen worden tegengegaan. Er zijn passieve en actieve (met versterker ingebouwd zodat er minder signaal verlies optreedt)
voorbeeld
http://www.thomann.de/thoiw7_art_dti_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_di100_ultra_di_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_di20_di_box_prodinfo.html
Ewout
 

Posted Wed 17 May 06 @ 7:59 pm
als je zo een di box gebruikt, kan je daaro dan een mixer aansluiten?
 

Posted Wed 17 May 06 @ 8:16 pm
Een di box is alleen nodig voor ontstoring. Je kunt deze tussen je pc (geluidskaart) en je mengtafel pluggen. Hierdoor hebben je pc en je mengtafel geen fysieke verbinding meer, wat bij een normale kabelverbinding natuurlijk wel zo is.
Vaak gebruiken artiesten di boxen om keyboards ed op een pa mixer aan te sluiten
Ewout
 

Posted Wed 17 May 06 @ 10:32 pm


(Old topics and forums are automatically closed)