Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pioneer Cdj 500 + Virtual dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

kan ik 2 Pioneer cdj 500 aansluiten via een maya 44 usb aan de computer om virtual dj te besturen. En kan ik dan ook met de jogwheels van mijn pioneer cdj 500 scratchen???
 

Posted Mon 01 May 06 @ 10:36 am
ja dat kan perfect!
 

Posted Mon 01 May 06 @ 11:41 am
maar eu kan ik dit ook doen zonder maya44, kan ik da ni doen via mij hercules dj console (den oude)
of kan ik da ook rechtstreeks doen. En zijn er nog andere geluidskaarten die je kan gebruiken buiten maya44, en waar kunt ge die kopen.
 

Posted Mon 01 May 06 @ 12:03 pm
en hier op de site staat iets van dat vdj timcode moet branden op een cdtje. Maar moet je dat dan gewoon branden, gewoon als 1 nummertje op een cd en die dan in je cd spelers steken of hoe zit dat in mekaar
 

Posted Mon 01 May 06 @ 12:22 pm
ja, gwn dat bestand naar 2 cd'tjes branden en die 2 cd's in elk een cd speler steken
 

Posted Mon 01 May 06 @ 2:06 pm
ja maar kan ik ook zonder die maya 44 werken. Kan ik dit niet aansluiten via mijn hercules dj console. Dit is toch ook een geluidskaart of hoe zit dit in elkaar.
 

Posted Mon 01 May 06 @ 2:10 pm
lammyHome userMember since 2006
in de oude dj console zit maar 1 input. als je de mk2 had kon dit. je kunt natuurlijk ook altijd eerst met 1 cdj proberen op de dj console en dan als t bevalt een maya kopen.
lammy
 

Posted Mon 01 May 06 @ 3:49 pm
Solaris,
met timecode cd's kan je alleen die dingen doen die je cd spelers aankunnen. Met de cdj 500's van Pioneer kun je niet scratchen (audio cds). Je kunt er alleen mee zoeken, scherpstellen en pitch benden. Dit kan je dus ook met vdj.

Als je wilt scratchen heb je of platenspelers nodig, of andere cd spelers, zoals sommige Denon spelers en de Pioneer cdj800 cdj1000s

Wil je deze op je pc aansluiten heb je een geluidskaart met 4 mono (=2 stereo) ingangen nodig met Asio ondersteuning. Dit kan bijvoorbeeld met de Maya USB of met de Esi U46DJ.

Wil je 2 spelers kunnen gebruiken, heb je ook de full version van VDJ nodig
Ewout
 

Posted Mon 01 May 06 @ 8:19 pm
ja maar ik wil niet scratchen hoor, maar cdj 500 werken dus perfect met virtualdj, dan ga ik mij virtual dj aanschaffen, maar nog 1 vraag, die timecode cd's, moet ik gewoon dat mp3tje van op de site, branden als een gewoon nummer op een cd'tje. En dan blijft die heel de tijd draaien, want ooit stopt dat nummer toch.
 

Posted Mon 01 May 06 @ 8:56 pm
Solarius,
de tijd code mp3 duurt zo'n 11 a 12 minuten. Je moet deze als een audio cd branden (dus niet als data of mp3 cd). Je kunt er meerdere keren dezelfde track opzetten als je wilt.
Normaal is deze track lang genoeg, daar je meestal nummers hebt die korter zijn dan 12 minuten.
Je zet de tijdcode track aan het begin met behulp van je cd speler. Je laadt een mp3 in het VDJ deck. Drukt op play op je cd speler -> vdj begint te spelen. Als het nummer af is, zet je de cd speler weer aan het begin van de track en laad je een nieuwe song. Oftewel je speelt van beide cds steeds dezelfde track.
Ewout
 

Posted Mon 01 May 06 @ 11:04 pm
ja sgoed, ik heb geen nummers die langer duren dan 11 a 12 minuten dus dat is in orde. Maar ik kan dus ook met de pitch werken en alles. Behalve de faders kan ik niet besturen hé. Want als ik het goed begrijp, maakt de maya 44, die stuurt de A deck van virtualdj naar de ene cd speler en deck 2 naar de andere cd speler. Dus ik kan dan mijn nummer versnellen, vertragen, met de grote spinn knop werken. En dan sluit ik de ene cd speler op mijn mixer op channel 1, en de andere op Channel two. En dan kan ik met de faders en crossfader werken van mijn mixer, maar dat is afzonderlijk van virtualdj. Ik denk dat dit klopt hé.
 

Posted Wed 03 May 06 @ 4:02 pm
zoiets ja, mixer moet volgens mij niet verbonden worden met maya 44 usb
gwn mixer + 2 cd spelers op maya 44 usb en alles instellen in vdj en het bijgeleverde programma
je kan natuurlijk ook je cd spelers aansluiten op je mixer want dan kan je wanneer je pc niet aanligt ook mixen
 

Posted Wed 03 May 06 @ 8:43 pm
Ibizix heeft gelijk.
kijk even hier
http://www.virtualdj.com/products/timecode/
en hier
http://www.virtualdj.com/blog/Dams/blog738.html

De cd speler speelt het tijd code signaal. De cd speler sluit je aan op de Maya, op de inputs. De maya geluidskaart zet het tijdcode signaal om naar digitaal. De pc verwerkt dit signaal en speelt het mp3'tje af aan de hand van het binnenkomende signaal. Het mp3tje wordt door de maya geluidskaart omgezet van digitaal naar analoog en dit analoge signaal (uitgang maya) sluit je aan op je mengtafel.
Ewout
 

Posted Wed 03 May 06 @ 9:03 pm
bedankt, maar die link naar de blog van dams werkt niet. Zal wel zelf effe zoeken bij dams zen blog. nu nog virtual dj pro kopen. Dit ga ik doen na mijn examens, maar het is goed dat ik alle info al heb, dan kan ik er tijdens de vakantie direct mee beginnen. Als je nog info hebt dan zet je het maar in je blog hé Ewout. Je hebt een mooie collectie aan materiaal, jij draait ook met die cdj 500 denk ik, die zijn al iets ouder maar werken echt zalig. Pioneer rules.
 

Posted Wed 03 May 06 @ 9:24 pm
Wel een leuk setje spullen he? Ik gebruik de cdj's bijna niet meer. Ik heb deze gekocht voor thuis, zodat ik thuis ook eens wat kon prutsen. Mijn andere cd spelers zitten namelijk altijd in het meubel en in de bus.
Dams, heeft zijn blog gereorganiseerd. Het plaatje staat er echter nog wel op. Beetje op het einde van zijn blog (23-dec-2004): http://www.virtualdj.com/blog/Dams
Ewout
 

Posted Wed 03 May 06 @ 10:21 pm
Ooh die cdj's gebruik ik al heel lang, en ik ben niet van plan er nieuwe aan te schaffen. Ze werken zo goed, en te weinig opties heb ik niet want die opties kan ik vinden in virtualdj. Dus ik vind dit wel een zeer goede uitvinding, ga virtualdj zeker aanschaffen. Bedankt voor alle hulp en uitleg, Solarius aka Dj DC
 

Posted Sat 06 May 06 @ 12:30 pm
even voor alle duidelijkheid:

de oude hercules console heeft 2 inputs (links en rechts) voor gebruik van timecode heb je 2 spelers nodig met analoge output en vervolgens moet er op je geluidskaart 4 inputs zitten (2x links+rechts) een maya44 usb heeft inderdaad 4 inputs en 4 outputs.

extra note: deze ingangen moeten via de ASIO driver aangesproken worden, anders ziet VDJ de ingangen niet.
 

Posted Thu 11 May 06 @ 3:13 pm


(Old topics and forums are automatically closed)