Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: help met info

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djbennyHome userMember since 2005
ik Wil een VDJ C home use starten is dit Toegestaan


mail me : djbenny@home.nl
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 2:50 pm
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Kan je wat meer info geven?
Ewout
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 8:39 pm
djbennyHome userMember since 2005
nouw ik wil een radio starten Voor VDJ users only
maar dan Voor de home level user's
Want op de Real VDJ radio Kune Die mensen niet Draaien En dat Vind ik Erg jammer
en Darom wil ik een radio startenn Voor aleen Dat Soor User's
Groetjess benny
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 9:43 pm
Je kunt een radio station starten. Je moet alleen rekening houden met de rechten om muziek uit te mogen zenden. Je kunt namelijk behoorlijk wat problemen met oa de Buma krijgen.

Daarnaast mag je nergens de naam VDJ of Virtual dj gebruiken, zonder daar eerst toestemming van het VDJ team voor gekregen te hebben. VDJ is namelijk een merk en je mag niet zomaar die merknaam gebruiken. Dit zelfde geldt voor de logo's etc. Maar als je het DJ Bennies radio station noemt mag dit vokgens mij.
Ewout
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 11:55 pm
ewout, wat bedoel je met "oa de Buma"?
 

Posted Fri 13 Jan 06 @ 6:53 pm
Je mag niet zomaar muziek van artiesten draaien op feesten, of op de radio. Hiervoor moet je rechten betalen. Hier zitten oa de Buma en stichting brein achterna. Als je naast muziek ook video wil mixen (op feesten), moet je per uur ook rechten betalen.
Als deze organisaties erachter komen dat je illegaal muziek draait, of uitzend kun je een behoorlijk hoge boete krijgen en al je (illegale) muziek kan in beslag worden genomen.
Kijk voor meer info op de site van brein of de buma
Ewout
 

Posted Sat 14 Jan 06 @ 3:01 pm
als je die cd koopt koop je toch ook rechten, dan moet je nog eens betalen ofzo?
dit vind ik helemaal niet leuk!!
 

Posted Sat 14 Jan 06 @ 5:02 pm
Als je een CD koopt betaal je voor een licentie voor prive gebruik, voor gebruik in openbare gelegenheden is een aparte licentie nodig. Deze hoef je NIET zelf te betalen, de organisator/zaaleigenaar is hiervoor verantwoordelijk.
 

Posted Sat 14 Jan 06 @ 10:54 pm
paulheu,
wat je zegt is gedeeltelijk waar. Ten eerste moet er bij een optreden (of het nu een band of dj is) rechten worden betaald. Deze worden vaak door de zaaleigenaar betaald. Als je een prive feest of bijvoorbeeld een bedrijfsfeest hebt, dien je hier als dj zelf voor verantwoordelijk.

Daarnaast mag je in Nederland alleen muziek van een pc draaien als je een muziek abonnement hebt, van een bij de buma aangesloten firma. Deze firma's verkopen meestal een compleet systeem, zoals "Music maxx". Dus je cds naar mp3 rippen en dan draaien is niet toegestaan.
Ewout
 

Posted Sun 15 Jan 06 @ 6:43 pm


(Old topics and forums are automatically closed)