Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: problemen muziek

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hbe net dj console gekocht, virtual dj geïnstalleerd, nieuwe geleuidskaart gekocht om te kunnen voorbeluisteren. alles werkt behalve: de muziek hapert soms wat lastig is bij het mixen, want de muziek verspringt soms. Wie kan mij helpen?
 

Posted Tue 10 Jan 06 @ 10:08 am
heb nu ook 512 ddr geheugen bijgestoken; nog steeds het probleem
kan dit soms aan de console of software liggen?
 

Posted Tue 10 Jan 06 @ 2:06 pm
kijk eens naar de minimum systeemvereisten en controleer of je daar aan voldoet
 

Posted Tue 10 Jan 06 @ 5:39 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
is ook weg gesmeten geld je koopt cosole mk2 en dan nog een extra geluiskaart je kan al voorbeluisteren met de console alleen.

Is lammer van iuw centen
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 10:55 am
nee,nee console mp3. dus had wel geluidskaart nodig.
 

Posted Wed 11 Jan 06 @ 2:32 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
sorry ik zie het juist we hebben het juiste logo

toch veel plezier he man


ja dat haperen heb ik ook ze

ik heb een laptop celeron 1800 hz 250 Ram hd 20 x 2
Wat ik doe voor mijn computer beter te laten werken en het werkt wel echt is.

1.Computer offline zetten.
2.Norton of andere virus programma's uitschakelen of afmelden
3.Geen wall paper gebruiken gewoon wit houden.
4.rechts alle programma's die in de startup zitten uitschakelen
5.Bij virtual dj de basic skin gebruiken
6.alle nummers volledig laten opladen voor ik mijn cue punt instel
7.nummers gebruiken die dongeveer de zelfde beats hebben zodat de computer niet overdreven reken werk heeft.

bij dez manier van mixen heb ik al een paar behoorlijke mixen gemaakt waar bvb maar 1 keer in gesputterd word.


Ps ik ben nu aan het sparen voor een laptop pentium 4 3000 hz 1 gigb ram gehuugen videou out, en 100gfb hard disc.
Heb bij deze computer op ee ndj buurs virtual dj hooren draaien en dat sputterde niks
 

Posted Thu 12 Jan 06 @ 10:43 am
De celeron processor is nu eenmaal lichter dan een P4 processor. Overigens zou ik, als je al een laptop wil aanschaffen, nog even wachten. Binnenkort zullen er modellen komen met een Intel dual core processor en die heeft 63% meer prestatie dan een laptop uitgevoerd met een Intel P4 3.0.

Voor topic starter, als advies zou ik je willen meegeven als je pc niet krachtig genoeg is, maak een dual bot system, 2 maal windows geinstalleerd op je pc, waarvan dus 1 voor algemeen gebruik en 1 voor V-DJ. Voordeel is dat je op de V-DJ opstart totaal geen andere software hoeft te installeren waardoor je CPU minder verbruikt voor andere processen die op de achtergrond lopen. Overigens helpt het ook om goed je harde schijf te defragmenteren en je muziek op een aparte harde schijf partitie te zetten.

Gebruik zelf een HP zd8000 met 2gig ramm en totaal geen problemen met mixen, zo ook niet met video mixen.

Succes
 

Posted Thu 12 Jan 06 @ 2:13 pm
en als ik nog eens 512ram bijsteek, zou het dan in orde zijn?
 

Posted Sun 15 Jan 06 @ 3:52 am
vertel gewoon je systeem eisen! als het minder dan 1 ghz is dan wordt het gewoon wat minder, helaas..
en 512 mb is ook wel lekker

grtz niels
 

Posted Sun 15 Jan 06 @ 4:09 pm
pentium 4 250gig harde schijf, 3 gherz, 1024 ddr ram. maar pc wordt niet enkel gebruikt voor vdj.
 

Posted Sun 15 Jan 06 @ 11:32 pm
Als je andere processen tegelijk laat lopen dan kan het inderdaad gebeuren dat het gaat haperen. Wat word er tegelijkertijd dan nog meer uitgevoerd op die pc ?

Tevens kun je in Windows taakbeheer ook nog een beetje sleutelen welk progamma welke prioriteit krijgt, dit kan een oplossing bieden, afhankelijk wat er nog meer op draait.
 

Posted Wed 18 Jan 06 @ 3:20 am


(Old topics and forums are automatically closed)