Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Stora problem att ansluta till CDJ-2000/850 ASIO
Hej Viritual DJ Nordic Forum!

Jag har stora problem att ansluta Virtual DJ till CDJ:er (850, 2000) via ASIO.

Min mjukvarusetup:
Virtual DJ v8.5-64 b6334 (PRO Infinity).
Dell Latitude 5420, i7, 16GB, 500 GB, Win10 64-bit.

Jag har ansluter enl. beskrivning på virtualdj.com
https://www.virtualdj.com/manuals/hardware/pioneer/clubsetup/analog.html
Jag får dock aldrig upp meddelandet "New Devices Detected".
Vidare så måste jag välja "LINK" -> "Control Mode (CDJ) > USB MIDI, innan jag hittar någonting på datorn.

I settings så hittas ibland bara en (1) CDJ-ASIO. Ibland två (2) st. Men jag får inga vettiga kanalval i näst sista kolumnen. Det kan stå typ "CDJ-2000 L&R" eller "CDJ-2000 L&nothing", "chan 1&2", "chan 3&4", osv.

Ibland ser det ut som att det kan funka, jag har två CDJ:er i Virtual DJ;
- Jag kan ladda musik till deck 1 och deck 2
- Det ser rätt ut i VirtualDJ.
- Alla reglage (Play/Pause, Cue, Tempo, etc) på CDJ:erna fungerar.
- Men ljudet från båda spelarna kommer bara från den ena CDJ:en.
Alltså, jag laddar och startar en låt till deck 1 och en annan till deck 2, men ljudet kommer bara från deck 1 (eller deck 2).
Det känns som att manöver och laddning adresserar rätt CDJ, men allt ljud adresseras till bara den ena CDJ:ns ljudkort.

Aktuella CDJ:er har senaste mjukvaran, jag har installerat, avinstallerat och installerat om ASIO-driver på min dator. som Jag har testat med olika USB-kablar, med och utan USB-hub.
Jag kan ansluta utan problem till DJ-controllers som DDJ-SX, DDJ-RB eller DJ2GO.
Tacksam för all hjälp

Mvh DJ-Falken, Halmstad
 

Posted Wed 01 Mar 23 @ 8:34 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
guizzmokvack wrote :

Jag får dock aldrig upp meddelandet "New Devices Detected".
Vidare så måste jag välja "LINK" -> "Control Mode (CDJ) > USB MIDI, innan jag hittar någonting på datorn.

I settings så hittas ibland bara en (1) CDJ-ASIO. Ibland två (2) st. Men jag får inga vettiga kanalval i näst sista kolumnen. Det kan stå typ "CDJ-2000 L&R" eller "CDJ-2000 L¬hing", "chan 1&2", "chan 3&4", osv.

Det var ett tag sedan jag hade min 2000 Setup, men kommer ihåg att man måste ställa in i settings på Cdj:erna med eget nummer (kanal) som gör att signalerna hamnar på rätt spelare och kanal.
Kolla klippet vid 6:33 så ser du att han visar spelarens nummer och sedan midi kanaler:
https://www.youtube.com/watch?v=xSQRu2kSCws
Hoppas du lyckas.

/Fredrik
 

Posted Thu 02 Mar 23 @ 8:35 pm