Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Videomixen lukt maar half

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djgerryPRO InfinityMember since 2006
Beste allemaal,
Na jaren ben ik weer een beetje aan het spelen met VDJ.
Nu vind ik het leuk om te gaan videomixen, met audio stel ik mijn oude controller in en werkt alles als een tierelier.
Met video is het helaas anders, ik krijg het gewoon niet voor elkaar om deck 1 af te spelen en deck 2 voor te luisteren, alleen als de crossfader in het midden staat lukt dit.
Maar dan hoor je al deck 2 door deck 1 heen. en zie je ook al direct de 2 video's door elkaar.
Ergens in de audio instellingen gaat het dus niet goed, ook niet als ik bijvoorbeeld mijn controller voor kanaal 1&2 gebruik en de geluidskaart (extern) voor kanaal 3&4.
Of ik de audio van VDJ nu op afzonderlijke decks zet of bijvoorbeeld op luidspreker en hoofdtelefoon, voorluisteren lukt me gewoon niet.
Handig om te weten ik gebruik een extern mengpaneel , dus deck 1 zit op kanaal 3 van de mixer en deck 2 op kanaal 4.
Met alleen audio maakt het niet uit of de crossfader in het midden staat want je hoort het in te mixen kanaal pas als je de fader van de mixer openzet. Bij video krijg je zoals eerder gezegd dus 2 beelden door elkaar op het moment dat je dat nog niet wilt, ook hoor je het scherpzetten van deck 2 qua audio er doorheen.
Lang verhaal maar ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen maken

Wat ik wil.
1 Ik speel video A af op deck 1
2 Ik luister op deck 2 video B voor
3 Ik mix de audio van deck 2 (dmv mijn mengpaneel)
4 Met de crossfader mix ik de video erbij

Alvast dank voor het meedenken


 

Posted Wed 18 Mar 20 @ 4:28 pm


(Old topics and forums are automatically closed)