Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ i.c.m. Denon MCX8000

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

ik krijg morgen als het goed is mijn Denon MCX8000 binnen! Nu is mijn vraag welke Virtual DJ versie kan ik daarvoor gebruiken en wat kost dat precies? En is hij 100% compatible? Zijn er toevallig mensen hier die gebruik maken van deze combinatie? Ik draai namelijk al jaren met Virtual DJ i.c.m. Hercules 4-MX maar die doet raar de laatste tijd, stopt meerdere keren op een avond voor een seconde ofzo met afspelen.. Erg raar en heel vervelend als je voor een volle zaal staat te draaien. Vandaar ook de aanschaf van de Denon. Nu gebruik ik Virtual DJ 7 LE. Ik heb hier ook virtuele mappen in gemaakt, zijn die te exporteren of op een of andere manier makkelijk over te zetten naar de nieuwe versie? Alvast bedankt voor jullie hulp!
 

Posted Thu 20 Sep 18 @ 8:58 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Bij het installeren van VirtualDJ 8 horen alle instellingen en virtuele mappen automatisch overgenomen te worden, dus dat is geen probleem.

Hier vind je de handleiding over gebruik en installatie van de MCX8000 in VirtualDJ:
https://www.virtualdj.com/manuals/hardware/denon/mcx8000/index.html

Vermits je het hebt over volle zalen neem ik aan dat het over professioneel gebruik gaat.
In dat geval is een Pro licentie de enige optie, waarbij je kan kiezen tussen een eenmalige aanschaf, of een maandelijks abonnement.
https://www.virtualdj.com/buy/index.html
 

Posted Thu 20 Sep 18 @ 9:14 am
Thanks voor je berichtje! Vandaag de Denon ontvangen maar gaat helaas weer terug vanwege een defect aan de usb poort en display... Dus wanneer ik de nieuwe heb dan ga ik het zeker uitproberen!

Dus als ik de nieuwe download en installeer pakt hij alles over van Virtual DJ LE?
 

Posted Fri 21 Sep 18 @ 11:18 am
nee je dient de betaalde versie te hebben dan wordt je controller van denon geheel ondersteund, niet met de LE versie
 

Posted Fri 21 Sep 18 @ 3:07 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Ik denk dat je de vraag niet goed gelezen hebt edmulder.

Virtual Folders horen voor zover ik weet inderdaad overgenomen te worden als je VirtualDJ 8 installeert.
(Dat kan je overigens nu al uitproberen, ook voor je de Denon ontvangen hebt)
 

Posted Fri 21 Sep 18 @ 3:20 pm
Dat kan ik idd uitproberen, maar ik wil graag mijn testperiode van 30? dagen aanzetten als ik de controller ook heb. Wil zoveel mogelijk dagen met VDJ testen i.c.m. MCX8000.. Heb Serato en Engine Prime net bekeken, maar het bevalt me voor geen meter pfff.. Moet alles handmatig analyzen en toevoegen in Crates ofzo... Hopelijk werkt VDJ gewoon perfect met de Denon dan ben ik daar in ieder geval vanaf!

Heb mezelf genaaid denk ik.. Ik dacht slim te zijn en alvast oude versies van VDJ van me laptop weg te halen en alleen LE erop te laten voor de conversie naar de nieuwe VDJ.. Ik heb jaren geleden ooit VDJ gedownload (ja slecht dat weet ik was nog jong) die versie werkte toen niet goed met de 4-MX controller, toen de "gratis" LE versie gedownload die bij de 4-MX zat en dat werkte toen. Ik weet niet wat ik destijds had gedaan maar opeens werkte het niet iets met skin fout en toen ik de "gedownloade" versie installeerde werkte hij opeens weer! Dus toen maar die verkeerde versie op me laptop gelaten, maar dat was ik dus even vergeten... Dus ik verwijder net de pro versie van me laptop en nu werkt LE dus niet meer.. Geeft een skin fout aan terwijl de mappen gewoon bestaan in mijn documenten.. Dus toen maar even weer een gedownloade versie opgezocht die ik nog ergens op me hdd had staan maar dat werkt ook niet meer + al mijn virtuele folders zijn nu weg. Dus ik denk dat ik alles eraf ga flikkeren en de allernieuwste versie van VDJ als abonnement ga nemen voorlopig, 299 is toch best veel geld om nu na mijn aanschaf van de Denon ff uit te geven... Weg met alle gedownloade meuk en weer verder op de legale tour.
 

Posted Tue 25 Sep 18 @ 11:02 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Zonder controller is vdj gratis te gebruiken. De proefversie met controller begint pas wanneer je de controller aansluit
 

Posted Tue 25 Sep 18 @ 11:54 am
 

Posted Tue 25 Sep 18 @ 12:01 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
dat klopt
 

Posted Tue 25 Sep 18 @ 2:51 pm
Geïnstalleerd, maar nu al 3x spontaan een crash gehad! Ik was bezig met mappen ordenen etc, opeens crasht die en start die zichzelf opnieuw op... Pfff

Heb een I7-4710HQ met 16GB geheugen en windows 10, vdj staat op een ssd geïnstalleerd.. Alle andere apps werken gewoon normaal zonder ooit te crashen, VDJ 7 LE werkte ook altijd perfect zonder te crashen, tot de (denk ik) 4-Mx controller soms hapert..
 

Posted Thu 27 Sep 18 @ 11:57 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
 

Posted Thu 27 Sep 18 @ 12:25 pm
Juist!! Laatste keer probeerde ik de Itunes map te verbergen, en opeens bam weg was VDJ.... Hoe krijg ik die voor altijd weg? Ik gebruik namelijk geen itunes (mijn vrouw soms om muziek van mijn laptop over te zetten) Maar de library gebruik ik dus niet.. En telkens als ik hem weghaal komt hij weer terug als ik VDJ opstart.

Ps: thanks voor je snelle hulp tot nog toe!
 

Posted Thu 27 Sep 18 @ 12:35 pm
De laatste update werkt niet goed met de mcx8000! Muziek stopt opeens terwijl hij wel door draait.. heb versie 4591 weer geïnstalleerd.
 

Posted Sun 25 Nov 18 @ 3:36 pm


(Old topics and forums are automatically closed)