Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 13

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

@ Martin FourS

Bedankt voor de reactie's

Ik zal verder niet beginnen over de gros van mijn problemen op te lossen zijn
door de pro versie aan te schaffen ;-P

Ik vroeg mij iets anders af , zou het ghost dj probleem ook veroorzaakt kunnen
worden door dat ik mijn muziek laad in VDj via een USB harde schijf.
Dat daardoor de controller misschien informatie ( of de pc ) verkeerd vertaald
naar het desbetreffende apparaat?

trouwens de USB hub van de controller is een usb 3.0 ...

de midicon ga ik nog even uitproberen , mocht het zo zijn dat ik een defect heb in mijn controller
waar zou ik dat eventueel kunnen laten verhelpen ?
Ik neem aan dat de aldi geen workshop heeft :-p
 

Posted Mon 15 Oct 12 @ 1:11 pm
Nee, dat je muziek op een USB-stick staat, staat los van dat probleem. Als de muziek niet correct herkend werd, kon je het niet eens laden.

Van de Aldi-website de volgende tekst getrokken m.b.t. garantie:

"Bewaar voor ALDI actueel-artikelen met garantie de garantiekaart en uw kassabon. Op de garantiekaart staat de klantenservice van de fabrikant vermeld met wie u, indien nodig, contact kunt opnemen."
 

Posted Mon 15 Oct 12 @ 2:07 pm
ik zal niet met youtubeclips op pad gaan. Maar weet jij dan als het legaal is als ik van bijv. imesh of een andere downloadprogramma mijn gedownloadmuziek kan meenemen om te mixen bij iemand of ergens met de aldi controller? Want ik heb sites bekeken maar daar moet je betalen om een liedje te krijgen.
 

Posted Wed 14 Nov 12 @ 9:10 am
Nee.
Als je niets betaalt voor de muziek die je download, dan betaalt er ook niemand voor de rechten van die muziek. Is misschien te simpel gesteld, maar daar komt het wel op neer.
 

Posted Wed 14 Nov 12 @ 10:35 am
Offtopic - Die muziek is tevens niet zo duur , je koopt al een track rond de 1 euro ...er zijn veel sites , waaronder juno , beatport etc die dit verkopen.
Ook is Bandcamp een goede aanrader...

FF een kleine update van af mijn kant.....

Ik heb contact gehad met Teknihall en heb vervolgens mijn controller opgestuurd.
Heb een weekend gewacht en had toen al een nieuwe thuis.
Zeer goede service daar !
Alleen jammer dat het probleem niet verholpen is , sterker nog , het is alleen maar erger geworden.
volgens hun lag het aan een defecte controller , heb vervolgens alles nieuw ontvangen , helaas ben ik van plan om wederom een aanvraag te doen op hun goede service.

om mensen een indruk te geven , heb ik een klein filmpje gemaakt , met daarin wat voorbeelden van uitzichzelf bewegende faders...

let vooral op de crossfaders die vrij snel ( sneller dan mogelijk is voor ons) heen en weer beweegt..


http://youtu.be/Yr_fLn4L_Zo
 

Posted Fri 16 Nov 12 @ 12:54 pm
Jammer, bij mij geen last van.

Ik heb wel als ik de pitch naar het midden sleep (dus normale bpm van de muziek), dat hij er 0.2/0.4 langs zit, is er een manier om dit te kalibreren ofzo?
 

Posted Sat 17 Nov 12 @ 11:04 am
goed
 

Posted Sat 24 Nov 12 @ 1:03 pm
subbbassControlleristMember since 2018
Aloha, hier ook een gelukszoeker die dit fijne chinese hokkietokkiedingetje heeft aangeschaft. :)
Na wat opstart-ellende heb ik hem vrij aardig aan de praat, het ding heeft een aardige gebruiksaanwijzing (zonder goede gebruiksaanwijzing dan :P) maar bevalt toch goed voor de prijs die ervoor gevraagd werd.

Heb dit topic met veel plezier doorgelezen, respect voor de mods maar moet wel zeggen dat "jullie" de ellende wel over jezelf afgeroepen hebben door in de LE versie de configuratie-mogelijkheden ook beperkt te houden. Veel vragen die je hier krijgt komen daar uit voort en "koop de pro versie maar" is natuurlijk niet een hele nette support-tactiek. :P Tot zover die "kritiek".

Paar dingetjes waar ik in de tijd tegenaan gelopen ben:

- Ik heb de eerste versie van de aldi, die wordt merkloos uitgeleverd met verwijzing naar unisupport.net, maar helaas geven die aan geen support meer te leveren. Niet jullie probleem, maar goed om te weten (komen vast ook weer hier terecht).
- Knop-/faderinstellingen onthoudt hij niet en als bijv. de gain van een nummer omlaag moet, dan moet je hem eerst een klein stukje omhoog draaien voordat hij naar beneden wil.
- De handmatige pitch control wil je echt vanaf blijven, als die ook maar een micrometer over het midden staat gaat hij hele rare dingen doen.
- Loopen heeft hier goed gewerkt, maar op de een of andere manier mist hij nu steeds 1 beat. Als ik via VDJ vervolgens 4/8/16 ed. indruk dan maakt hij er wel een nette loop van. Is dit bekend en zou dit aan de controller liggen? Ik vrees van wel (waardeloze optie dus om on the fly te loopen).
- Die master knop rechtsboven heeft bij mij nog nooit wat gedaan. Hier in dit topic werd vermeld dat het de overall master zou zijn, maar da's niet het geval als je hem via USB aansluit.

Ik heb hier trouwens ook altijd het probleem dat het geluid gaat stotteren als ik een track laad terwijl een ander speelt. Zal met de geluidskaart te maken hebben. (Edit: als ik primair geluidsbesturingsprogramma selecteer niet meer....)
Ik had een deftige M-Audio kaart, maar sinds W7 64-bits zeggen ze daar: koop maar een nieuwe, die ondersteunen we wel. Ben dus gebonden aan mijn onboard realtek en tja.... Heb nog wel een terratec usb dongle-soundcard maar ook daar hapert ie op.
Al met al wel tevreden hoor, ik hou wel van een beetje knutselen maar zou dit ding nooit op een gig meenemen. :P
Oh de beste wensen voor 2013!
 

Posted Mon 31 Dec 12 @ 12:56 pm
Welkom en ook het beste voor 2013!

Ik wil toch ff reageren op een paar statements die je maakt (overigens vat ik die niet op als kritiek, iedereen die zich hier vertoont heeft niets met Atomix of Virtual DJ te maken, behalve dat we het gebruiken ;) )

- De LE-versie is een kadootje. Als je een controller kocht zonder dat daar demo-software bij zat, had je een presse-papier met lampjes. M.a.w. je kunt er eigenlijk geen klap mee. Dat is geen onbekende marketing-truc: eigenlijk is dat bij bijna alle hardware zo. (denk aan een videokaart waar een spel bij zit, dat je maar 1 level kunt spelen...)

- De eerste versie is van halverwege 2011. Krijg je een jaartje garantie, dan is dat te lang geleden. Het ding is van een zodanige kwaliteit dat onderdelen vervangen geen cent op levert. Komt eigenlijk wel een beetje overeen met de M-Audio-praktijk.

- De Master-knop kan een probleem zijn (geweest). Dat kan ik hiervandaan ntl niet beoordelen. Het hangt overigens wel af van welke aansluitingen je gebruikt. Als je de Master-Out van de controller zelf gebruikt, zou het moeten werken. (met nadruk op "zou")

- Het Loop-probleem zou kunnen komen doordat je CBG (de blokjes die onder de waveform getoond worden) niet synchroon lopen met de muziek. Tel 1 moet het "dikke" blokje zijn.

Het haperen wordt meestal veroorzaakt door een niet goed geoptimaliseerde PC. Heb je dus nog een berg programma's op de achtergrond draaien, dan moet het ding teveel werk verzetten. Tipje: http://www.virtualdj.com/wiki/Common%20PC%20Performance%20Issues.html

Succes!
 

Posted Tue 01 Jan 13 @ 9:27 am
subbbassControlleristMember since 2018
Hoi, dank je wel voor je uitvoerige reply!

Ik twijfelde er al niet aan dat het qua hardware een waardeloos ding is, ik wilde alleen even mededelen dat de site van unisupport niet werkt, ter info aan andere "slachtoffers". Garantie via aldi is vziw. nooit een ideale optie (terug naar winkel, opsturen, lang wachten, dezelfde rommel terugkrijgen en dat in een loop :P).

Dat van dat loop probleem ga ik nog eens goed induiken, maar ik heb toch het idee dat het niet helemaal zo simpel ligt. Hij maakt er via de controller gewoon geen nette 4/8/16 beats loop van. Als ik eerst in VDJ aanklik welke loop length ik wil werkt het wel. Het lijkt gewoon alsof die controller er een eigen draai aan geeft (zoals met wel meer dingen...).

Over dat haperen: i plead guilty. :P Heb over het algemeen nog wel wat andere applicaties open en zie de cpu-use ook wel spiken dus dat was misschien (ook wel) een wat overbodige vraag.

Nogmaals dank!
 

Posted Thu 03 Jan 13 @ 8:06 am
ik heb vorige maand een dj controller voor virtual dj gekocht bij de aldi een wolfgang
nu heb ik problemen, als ik hem aansluit doet die het even en dan gooit virual de controller
er weer af dan ziet de computer hem net meer , hoe kan dat wie kan mij helpen.??

gr
vinz
 

Posted Tue 08 Jan 13 @ 4:04 am
heb controler aangekocht ,alles werkt prima uitgenomen voorbeluisteren met hoofdtelefoon,ofwel kies je in je soundcard headphone uitgang
maar dan gaat je geluid van je hoofdtelefoon mee met de uitgang van je cd spelers niet zo evident vind ik
 

Posted Mon 04 Feb 13 @ 1:22 am
Beste peoples.


Ik heb een aldi controller met een cd schijf. Ik wil hem aan sluiten op een laptop. Kan dat met elke laptop? Moet ik één minimaal geheugen ervoor hebben voordat ik hem op een laptop kan gebruiken? De laptop die ik wil aanschaffen die is niet zo duur. Is tweedehands. Rond 200 euro. Zal virtual dj wel werken op dat laptop? Ik wil graag die laptop via pc version laden. Of moet die laptop special een mac version zijn?


MVG. Dj Jamplay
 

Posted Fri 19 Jul 13 @ 6:58 am
Beste peoples.


Ik heb mijn oplossing gevonden.
Alvast bedankt voor uw hulp
 

Posted Tue 30 Jul 13 @ 2:40 am
Beste allemaal,

Hier een moeder van een nog 12 jarige die de Aldi aanbieding als verjaardagscadeau gisteren heeft ontvangen.
Ik ben lichtelijk geirriteerd hahahahaha. Alles geinstalleerd maar die controller doet het handmatig niet. Alleen het power lampje brandt en voor de rest niets. De software Virtual DJ LE is geinstalleerd en dat lijkt verder goed te werken. Dien ik de software eerst up te graden naar PRO alvorens de controller zelf ook te bedienen is? Alvast bedankt voor jullie hulp. Groeten Yvonne
 

Posted Wed 31 Jul 13 @ 10:09 am
Hoi,

is een beetje lastig omdat ik nu niet kan achterhalen welke versie er tegenwoordig wordt verkocht. Als ik kijk naar voorgaande posts in dit topic kom ik zo snel 2 oplossingen tegen:
- Heb je de adapter aangesloten? Sommige PC's hebben USB-aansluitingen die niet voldoende spanning leveren om de controller goed werkend te krijgen.
- Een andere suggestie is het schakelaartje op de achterzijde van de controller. Staat die op USB?
 

Posted Wed 31 Jul 13 @ 5:57 pm
geinstaller is VDJ LE versie 7.4
Uiteraard staat het schuifknopje netjes op adapter en de stekker in het stopcontact. Ik werk op een Dell laptop met windows 7. Toch gebeurt er niets metde controller. Balen...heeft iemand nog een idee of suggestie? Ik baal want het is een verjaardagscadeau. Hoor het graag van jullie.

Groeten mama Yvonne namens Jack
 

Posted Sun 04 Aug 13 @ 1:20 pm
VDJ LE heb je niet gekocht, die heb je erbij gekregen ;) Het ging mij dus om de controller zelf. (Aldi verkoopt elk jaar een (iets) ander type)
De handleiding zegt inderdaad dat de schakelaar op de achterzijde op Adapter moet staan, maar ik bedoelde nu juist dat je eens moet proberen die op USB te zetten (wel de adapter aangesloten laten)

Meestal is de oplossing uit de handleiding te halen, maar omdat ik niet weet welke controller je nu hebt kan ik die niet opzoeken.
Het blijven listige dingen, die Chinese speeltjes.....
 

Posted Mon 05 Aug 13 @ 4:19 pm
heb je die toevallig ook dit jaar gekocht? (degene uit t krantje?)
 

Posted Sat 17 Aug 13 @ 7:21 am
Ik heb de controller van de Aldi, werkt prima. De meegeleverde versie is een LE maar je kan m ook gewoon op de 7.4 pro (die ik al had) gebruiken. Alleen de kwaliteit van mijn geluid is ineens veel slechter.. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
 

Posted Mon 19 Aug 13 @ 5:58 am
86%