Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Dj Control mp3 e2 / AANSLUITEN? - Page: 5.4

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Uit de handleiding:
Quote :
"Als u slechts een stereogeluidskaart hebt, is monitoring via een koptelefoon niet mogelijk. Zowel Mac desktop- en notebookcomputers als de meeste pc-notebooks beschikken ALLEEN over 1 stereo-uitgang. Als u werkt met een dergelijke computer en u gebruik wilt maken van koptelefoonmonitoring, hebt u dus nog een externe geluidskaart met meerdere kanalen nodig.
Als u echter een geluidskaart hebt met een uitgang van 4 of meer kanalen (zoals de Hercules Muse Pocket LT of een vergelijkbare geluidskaart), kunt u het geluid op uitgangen 3 en 4 over uw koptelefoon beluisteren.
Voor koptelefoonmonitoring via uw meerkanaals geluidskaart moet u:
a) de speakerconfiguratie instellen op 4 kanalen of op 5.1 kanalen. Het beste doet u dit met het configuratieprogramma van uw geluidskaart.
Het besturingssysteem biedt ook bepaalde mogelijkheden voor configuratie:
Pc
- Spraak, geluid en geluidsapparaten (Windows XP) : Start > Configuratiescherm
- Hardware en geluiden > Geluid (Windows Vista / 7)
Mac
b) Breng als volgt de noodzakelijke verbindingen met de geluidskaart tot stand: : Programma's > Hulpprogramma's > Audio/MIDI-configuratie
- Sluit de speakers aan op de FRONT-connector (doorgaans groen).
- Sluit de koptelefoon aan op de BACK/REAR-connector (doorgaans zwart)
."


Het staat er dus echt in. Wil je voorbeluisteren dan heb je een extra stereo uitgang nodig, omdat jouw kaart (zoals je zelf aangeeft) alleen maar een enkele stereo uitgang heeft. Dus ja, je hebt de extra (USB)-kaart nodig. Hoeveel kanalen je dan kriijgt, hangt af van het aantal kanalen dat je op de USB-kaart hebt. LET WEL: Alles meer dan 2 extra kanalen is weggegooid geld, omdat jouw VDJ-versie niet meer dan 4 kanalen ondersteunt.
Roze is een INgang, geen uitgang. Daar kun je dus geen luidsprekers op aansluiten. Verklaring van de kleuren op een meer-kanaals kaart staat ook in de handleiding (pag 15 of 16)
 

Posted Fri 31 Dec 10 @ 7:42 am
Hartelijk bedankt, de dj control MP3 e2 is aangekomen met de USB-geluidskaart. En alles werkt perfect. Nu kan ik wel niet opnemen, is dit normaal ? Of moet ik eerst upgrade want ik krijg steeds het zelfde " record error, can"t open map"

Bedankt
 

Posted Fri 07 Jan 11 @ 10:07 am
Draai je op Vista of hoger? Het kan zijn dat Windows niet toestaat dat een ander programma die map benadert. Boven de Record-knop zit (maar het kan zijn dat die ontbreekt in jouw versie) een knop Config...
De bovenste balk is waarschijnlijk leeg. Tik daar het pad eens in waar je de opname wilt hebben. Afsluiten met de bestandsnaam (de datum oid)
En dan nog maar eens proberen.
 

Posted Fri 07 Jan 11 @ 12:00 pm
Ik gebruik Vista, en idd bij de config staat er niets op. Als ik wil recorder moet ik eerst aangeven waar ik wil opslagen, als ik een map kiest dan krijg ik " can't open folder'
 

Posted Fri 07 Jan 11 @ 1:33 pm
En als je VDJ start als Administrator? Met rechter muisknop op het icoontje van VDJ klikken en kies dan "Run as Administrator"(Weet niet wat de exacte NL-benaming is, maar je snapt hem wel waarschijnlijk...)
 

Posted Fri 07 Jan 11 @ 2:20 pm
chloe1Home userMember since 2010
Ok dat is duidelijk bedankt voor de info :)
Ja ik had mijn mix op een usb stick gezet maar niet gebrand. Maar nu convert ik hem gewoon van wav. naar mp3.

Wat ik nou nog niet van je heb gehoord is, of je het instellingenmenu onder de tab "Record" nog hebt gevonden.....
Nee helaas bij de versie die ik heb zit dat er niet bij. Maar dat maakt nu niet eigenlijk niet meer uit omdat het beter is als je hem in wav. opneemt zoals jullie zeggen. Als de mix klaar is convert ik hem gewoon naar mp3.



ik probeer hetzelfde te doen, maar mijn virtual dj, vind mijn bestand niet waar ik dat wil opslagen
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 1:25 pm
chloe1Home userMember since 2010
En als je VDJ start als Administrator? Met rechter muisknop op het icoontje van VDJ klikken en kies dan "Run as Administrator"(Weet niet wat de exacte NL-benaming is, maar je snapt hem wel waarschijnlijk...)

heb juist hetzeflde probleem en als ik het uitvoer als adminiastrator krijg ik nog steeds die eroor, wat kan ik nog doen? avast bedankt
 

Posted Thu 20 Jan 11 @ 1:30 pm
ik wil een Hercules Dj Control mp3 e2 kopen maar ik weet niet hoe die wordt aangesloten help me :-(

alvast bedankt
 

Posted Wed 06 Apr 11 @ 12:31 pm
Is niet handig om op een VDJ-forum te vragen hoe een Hercules console aangesloten moet worden. Dit is uiteindelijk een forum voor VDJ. Hercules heeft een goede Nederlandstalige supportsite, waar je, als je de goede dingetjes aanvinkt, een Nederlandstalige handleiding vindt. >KLIK<
Ik ben zo langzamerhand handiger op de site van Hercules dan dat ik hier ben........
 

Posted Wed 06 Apr 11 @ 5:06 pm
WoefjeHome userMember since 2011
Een tweede geluidskaart is niet altijd nodig
heb hier ook even zitten vogelen
Maar zet in het apperaat beheer van windows eens alles aan bij de afspeelaparaten
Soms hoor je niets............
In virtual dj zeg je nu gewoon dat je wel 2 geluidskaarten hebt
en voila
Voorluisteren werkt nu:)
 

Posted Sun 21 Aug 11 @ 5:52 am
Beetje overbodig antwoord op een oude post .............

 

Posted Sun 21 Aug 11 @ 9:39 am
Hallo,

Is er al nieuws over het gebruik van een extra geluidksaart van het type "Conceptronic USB adapter" om de muziek voor te beluisteren ?
Is dit gelukt bij sommigen onder ons ?

Dit omdat dit type toch een voordelige prijs heeft (+/- 13 euro).

Bedankt !
 

Posted Sun 20 Nov 11 @ 2:20 am
Nozz86 wrote :
Ik heb alles binnen, en het werkt wat mij betreft prima. Het geluid via de Conceptronic USB adapter (koptelefoon) is minder diep dan via mijn speaker systeem (Logitech Z-5500 5.1 1000watt). Maar wat wil je voor dat geld.!


Staat in dit topic.
 

Posted Sun 20 Nov 11 @ 5:45 am
DaanAppHome userMember since 2011
EDIT MOD

BERICHT VERWIJDERD.

ZO WERKEN WE HIER NIET.
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 9:40 am
Dat is illegaal en zal ook niet werken. Aangezien de code al een keertje is geactiveerd.
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 9:50 am
@DaanApp: Alles wat je wilt weten over verdwenen serials: >>KLIK<<
Heb je nu een nieuwe, registreer hem dan. Je kunt je nummer dan niet eens meer kwijtraken....
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 10:09 am
 

Posted Tue 06 Dec 11 @ 9:10 am


(Old topics and forums are automatically closed)