Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: [NIEUW] VirtualDJ 6.0.5 Released !!! - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Je kan de nieuwe versie aankopen via de website. Met je serialnummer van vdj 3.4, kan je een korting krijgen. Deze moet je onderaan de pagina invullen HIER
 

Posted Tue 02 Jun 09 @ 2:02 pm
VanStino wrote :
Ik vind dat de klank verbeterd is, klinkt een stuk warmer en voller. (Just the way i like it!) ik ben heel erg benieuwd om het allemaal een keertje live uit te proberen.

Afgelopen nacht voor het eerst live met 6 gedraaid. Er zit meer bass in en het klingt idd erg goed.

Vraagje over die "key" die steeds veranderd: is dat de toonhoogte? En waarom dat"keylock" dat schijnbaar als default op 33% staat?


 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 2:06 am
stefvvPRO InfinityMember since 2006
hey iedereen,

hier ook nog wat "kleine problemen", alles gedownload alles werkt, ik kan draaien via pc, maar mijn console doet helemaal niets, brand zelfs geen enkel toets op....

grtz
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 11:00 am
De release van VDJ 6.0 kon me overhalen om een Hercules DJ Console RMX te bestellen.
Ik wil zo snel mogelijk de bijgeleverde software upgraden. Kan iemand mij hier al vertellen hoeveel dit me zal kosten? Ik kan het niet online berekenen omdat ik de key-code nog niet heb.

Alvast bedankt!
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 11:25 am
Misschien doe ik iets fout, maar als ik naar softwareupdate ga, dan krijg ik nog altijd 5.2.1 te zien.
Hoe kom ik aan 6?
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 11:41 am
stefvvPRO InfinityMember since 2006
stefvv wrote :
hey iedereen,

hier ook nog wat "kleine problemen", alles gedownload alles werkt, ik kan draaien via pc, maar mijn console doet helemaal niets, brand zelfs geen enkel toets op....

grtz


ok, die van mij niet meer nodig, is opgelost dank zij een eerder toppic.

grtz

 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 12:21 pm
hoi, ik heb vandaag CUE 5.2.1 geupgrade naar VirtualDJ 6.0 en deze gedownload en geinstalleerd. Als ik VirtualDJ start en de Key in tik dan krijg ik installation error en dan kom ik niet meer verder. Verschillende malen opnieuw gedownload en geinstalleerd maar geen verandering. wat gaat er nu mis. Kan me iemand helpen aub.
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 2:57 pm
Sorry, ik heb het probleem gevonden. Installation error komt door Nod32, deze even uitgeschakeld en hij doet het.
 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 3:26 pm
richardgti wrote :
Misschien doe ik iets fout, maar als ik naar softwareupdate ga, dan krijg ik nog altijd 5.2.1 te zien.
Hoe kom ik aan 6?


Wat bedoel je met softwareupdate? Je moet naat download center en daar zou je versie 6 moeten zien. Anders moet je een ticket aanmaken naar support.

 

Posted Wed 03 Jun 09 @ 11:28 pm
richardgti wrote :
Misschien doe ik iets fout, maar als ik naar softwareupdate ga, dan krijg ik nog altijd 5.2.1 te zien.
Hoe kom ik aan 6?


Jij beschikt niet over VDJ. Jij hebt Virtual Vinyl, dus heb je de Cue software. Deze is van Numark, maar de update van numark is nog niet uit. Je kan je Cue software updaten naar Virtualdj, maar dat kost je dan 35 euro.(Dit doe je door onderaan deze pagina je serial in te geven) Anders moet je wachten op Numark, maar het kan zijn dat er geen nieuwe versie wordt uitgebracht door Numark.

mvg
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 5:25 am
bobhofmans wrote :
Vraagje over die "key" die steeds andere letters toont (Cm, Fm, Am). Dat lijkt op toonhoogtes?
En waarom dat"keylock" dat schijnbaar als default op 33% staat?


Solarius, weet jij hier een antwoord op?
Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom het er zit.
Mvg
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 9:26 am
Bobby, op dit soort vragen is heel makkelijk zelf een antwoord vinden. Tik de term eens in op google of wikipedia of kijk eens in de VDJ manual. Binnen 5 seconde zoeken vond ik deze link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toonsoort

De keylock, is een functie die je aan en uit kan zetten en die ervoor zorgt dat de toonhoogte niet veranderd als je de snelheid veranderd. Stel de pitch (=snelheid) staat op 0 procent. Je zet keylock uit en je schijft de pitch naar +10 procent -> Smurfen stemmen. Stel je zet m weer terug naar 0 procent, keylock aan. Als je deze weer naar +10 procent schuift heb je geen smurfen stemmen, maar blijft de toonhoogte gelijk. Wat je ook nog kunt doen: Zet de pitch lock uit, ga naar +10 procent -> smurfen stemmen, zet nu keylock aan en schijf naar -10 procent, het nummer draait 10 procent langzamer dan normaal, maar je hebt nog steeds smurfenstemmen!

Die 33 procent waar je het over hebt is het maximale pitch bereik, dus max +33 en min -33 procent. Deze waarde kun je aanpassen in het config menu. Ik heb deze altijd op 10 procent staan, want dan is de pitch slider op mijn controller naukeuriger.
Ewout
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 3:47 pm
Dus eigenlijk si die keylock gewoon een andere benaming voor 'master tempo'.
 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 3:55 pm
Superstom wrote :
Bobby, op dit soort vragen is heel makkelijk zelf een antwoord vinden.


Ewout, bedankt voor de haarfijne uitleg. Ik denk niet dat ik dat zo duidelijk en precies in een searchmachine had kunnen vinden.
Ik wéét wat met 'key' bedoeld wordt - ik heb vroeger in een combo gespeeld. Ik vroeg me alleen af waarom het er stond.
En dat met het keylock is nu ook duidelijk.
Mvg
Bob



 

Posted Thu 04 Jun 09 @ 11:44 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Die key staat er ook om makkelijker harmonisch te kunnen mixen, maw nummers in dezelfde toonaard te vinden.

Google maar eens op : harmonic mixing
zie ook : How-To Guide from Harmonic-Mixing.com
 

Posted Fri 05 Jun 09 @ 3:11 am
DJ Skullknight wrote :
Dus eigenlijk si die keylock gewoon een andere benaming voor 'master tempo'.


Klopt, Master tempo is een door Pioneer geregistreerde term. Andere fabrikanten mogen deze term dus niet gebruiken. Daarom heet het bij Denon en VDJ bijvoorbeeld key lock.
Ewout

 

Posted Fri 05 Jun 09 @ 5:27 am
problemen met mijn HC4500 na installatie van de 6 versies op Mac.... Sound cards zijn niet te configureren... is dat nog een bug? Of iemand een oplossing? Moet morgen spelen en had graag versie 6 gebruikt.
 

Posted Fri 05 Jun 09 @ 9:15 am
Error in the asio sound driver
can't open asio.sys (2)

Ok, ik heb net de RMX gekocht en installeerde VDJ 5. Alles verliep naar wens.
Ik probeerde dan de pro-trial waardoor ik de volledige versie van VDJ 5 kon testen, alles verliep naar wens.
Ik probeerde de VDJ 6 trial en nu krijg ik mijn tracks niet meer gestart. Heb die trial er al afgezwierd en terug met VDJ 5 begonnen maar krijg hier hetzelfde probleem.
2 waarschuwingen krijg ik sindsdien, waarschijnlijk hebben die hier wel iets mee te maken.

1: als ik mijn pc opstart krijg ik een kadertje dat zegt " can't open asio.sys (2) "
2: als ik VDJ opstart krijg ik " error in the asio sound driver "

Ik heb Windows XP SP2.
Hopelijk kan iemand me snel helpen want wil weer terug oefenen op men RMX!
 

Posted Sun 07 Jun 09 @ 9:17 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Graag post ik hier een zeer dikke merci aan de programma makers van virtual dj 6.0
Heb een 3 weken geleden een dn-hs5500 gekocht een prachtige machine niet tegenstaande dat er geen vista suport voor is en denon hun klanten in de kouw laat staan wat dat betrefd.
heb dus een tijdje gesukkeld met de virtual dj 5.2 als ook traktor pro
had bij virtual 5.2 effe native control na 4 minuten alles weg (niet de schuld van virtual dj).
bij traktor juist het zelfde.
had xp aangekocht nieuw bleek dat niet compatibel met mijn laptop.
nu vandaag nog eens geprobeerd met virtual dj 6 pro en nu heb ik wel native control en blijft mooi draaien.
ik zeer blij.


merci mannen van virtual dj
 

Posted Sun 07 Jun 09 @ 10:52 am
Ik ben ook erg in m'n schik met VDJ 6.0.1, vooral wat betreft de lopende info die je krijgt.

Ik heb 2 opmerkingen:
als ik een lang nummer "voor eeuwig en altijd" wil verkorten, schuif ik met de muis de cue wat naar voren. Dit lukte met '5' prima. Nu gaat-ie plotseling het hele nummer stopzetten. Dit kan aan mij liggen (de Pinksterweek was buitengewoon hard en stressig), het kan ook een bug zijn.

Verder líjklt het net of '6' live tijd nodig heeft om warm te lopen. Het is me 2 opeenvolgende avonden gebeurt dat bij het eerste nummer het geluid afwisselend links en rechts door de speakers kwam.
Kan aan m'n mengpaneel liggen, uiteraard, echter aansluitend loopt-ie 6 uur okay.
Het zou interessant zijn om te weten of een kollega een soortgelijk probleem c.q. observatie had.

Mvg
Bob
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 9:05 am
30%