Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: verwijderen track(s) vs controle op voorkomen in playlist

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey all,
Vraagje als het zo mag, iedereen wil op enig moment zijn oude tracks opschonen.
En ik vroeg me af of er binnen VDJ een controle aanwezig is of bij zo'n verwijderactie een track opgenomen is in 1 van je playlists.
Want je wilt waarschijnlijk niet dat zo'n track wordt verwijderd.
Er zou vanuit de software een melding terug kunnen komen in trant van : 'deze track maakt onderdeel uit van track list : XXXX
Als iemand hier iets over kan zeggen , graag,
mvrgr
Fred
 

Posted Fri 25 Jan 19 @ 8:20 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Als je op de browserbalk gaat staan en rechts klikt, dan krijg je een dropdownlijst met sorteeropties. Die is zeer uitgebreid. Hiertussen kun je een vinkje zetten bij: "bestaat"
Als je nu in je browser onder de optie "bestaat" gaat kijken, krijg je een lijst met "yes" voor elke song die bestaat of wel staat er niets. Persoonlijk open ik af en toe mijn harde schijf door rechts te klikken op de schijf waar mijn muziek (en video's) op staan. Nu selecteer ik de opdracht "open onderliggende bestanden" en klik dat aan. Je kunt gerust even gaan wandelen zodat je de tijd geeft aan het systeem om alles eens op een rijtje te zetten.
Dat er een opening staat achter het nummer is niet steeds omdat de track niet aanwezig is maar vaak omdat het een vdjedit is of omdat vDJ de weg is kwijt geraakt.. Hoe kun je hier nu gaan controleren of dit bestand aanwezig is? Door op het nummer zelf rechts te klikken en de opdracht "zoek ontbrekend bestand" aan te klikken. Doorgaans zal VDJ onmiddellijk naar de juiste map gaan. Als je de track in de geopende map kunt vinden, dan klik je hem aan, klik onderaan op "openen" en staat het nummer terug in je bestanden van VDJ. Wat ik persoonlijk heb ondervonden en waar ik ook een vraag heb over gesteld, is dat je één bestand 25 keer onder elkaar kunt vinden. Dat zijn (denk ik althans) de verwijzingen naar de verschillende virtuele mappen. Telkens je het nummer afspeelt, komt het bvb in een map terecht met datum van je laatste gebruik. Je moet dus zeer goed opletten wat je doet.
 

Posted Sun 27 Jan 19 @ 10:35 am
Hi, nog bedankt voor je reactie, en idd goede tips om evt zaken te kunnen herstellen.
Mijn punt is eigenlijk meer van , zou er in de software een controle kunnen worden ingebouwd , dat bij het verwijderen van 'oude' tracks vanuit een map (en de verwijder opdracht vind plaats vanuit VDJ), er binnen VDJ gecontroleerd zou kunnen worden of 1 van die tracks deel uitmaken van een speellijst.
Er zou dan een melding kunnen komen of je zeker weet dat je track X wilt verwijderen , aangezien die ook deel uit maakt van een playlist (evt benoemen van playlist) , zo ja, dan doorgaan met verwijder actie , zo nee, dan overslaan en doorgaan met het verwijderen van overige aangegeven tracks.
 

Posted Sat 02 Feb 19 @ 8:42 am
FraredeHome userMember since 2016
Hallo, ik krijg vaak erros te zien als ik music zoek heb database al op nieuw geladen en toch zie ik vaak dat hij bestanden niet laat en krijg ik een error te zien wat doe ik fout en wat kan ik doen om dit op te lossen?
 

Posted Sat 02 Feb 19 @ 12:17 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
Hoi, ik heb laatst aan hetzelfde gedacht, maar ik kon zo snel ook niks vinden. Ik heb het anders opgelost.
Ik heb al mijn afspeellijsten geopend in de browser en de tracks gekopieerd naar een andere map (back-up)*
Daarna de muziek verwijderd die ik wou verwijderen, en toen zat ik met enkele incomplete afspeellijsten.
Die vind je dan snel terug in je back-up.
Omslachtig maar het werkt.

*Je kan ook al je afspeellijsten in een virtuele map kopiëren en vervolgens de virtuele map omzetten naar een echte map met echte bestanden.
 

Posted Sun 03 Feb 19 @ 4:52 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Ik kan niet zo snel bedenken wanneer dit belangrijk zou zijn.
Als je een track wil verwijderen dan is dat toch omdat je die track niet meer wil spelen.
Dan maakt het toch niet uit of je die ooit in een playlist had of niet?
 

Posted Sun 03 Feb 19 @ 6:25 am
djjbPRO InfinityMember since 2004
Vaak zijn het dubbele in verschillende albums
 

Posted Sun 03 Feb 19 @ 7:46 am
Ik eigenlijk wel...., we kennen allemaal wel het issue , een over-load aan tracks in je Tech House map.
Dan zie je tracks van 2016 erin staan, allemaal verwijderen is dan het idee, dan is het toch wel fijn als VDJ je een signaal geeft van : let op deze track wordt door jou gebruikt in een play-list ...weet je zeker dat je die wilt verwijderen ? ......

Maar bedankt nog voor het idee om je te verwijderen tracks even in een backup map te plaatsen ,vervolgens je bron map op datum te legen .... echter dan moet je wel al je play lists af om te checken,welke er nu ontbreken...da's nou jammer de bammer

Maar als VDJ een dergelijke optie niet overweegt of te moeilijk te realiseren vind,....tja ,lijkt mij van toegevoegde waarde voor de software ..
Je ziet ik denk graag mee ...happy listening !!!!

 

Posted Fri 08 Feb 19 @ 5:17 pm
Adion wrote :
Ik kan niet zo snel bedenken wanneer dit belangrijk zou zijn.
Als je een track wil verwijderen dan is dat toch omdat je die track niet meer wil spelen.
Dan maakt het toch niet uit of je die ooit in een playlist had of niet?


Klopt niet helemaal, is ook iets waar ik tegen aanliep. Ik heb bijvoorbeeld een heel aantal nummers dubbel staan. Ik weet dan niet goed welke ik zou verwijderen, omdat ik nergens kan zien of dat nummer al op een playlist staat. Het is natuurlijk de bedoeling de dubbele nummers te verwijderen die niet gebruikt zijn in één of andere virtuele map of playlist
 

Posted Wed 06 Mar 19 @ 2:34 pm


(Old topics and forums are automatically closed)