Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: virtual dj, pioneer nexus
hallo, ik moet binnenkort gaan draaien, en ik gebruik normaal altijd mijn pioneer xdjR1, samen met virtual dj. Nu staat er een installatie met djm 900 nexus en 2 pioneer 2000 nexus. Is er ergens een goede tutorial van hoe ik die 2 kan aansluiten? Ik heb het al is geprobeerd, en de VDJ herkent wel de nexus, en de 2 spelers zijn gelinkt, maar toch werkt het voor geen meter. Zou wel leuk zijn als dat zou werken, want regelmatig moet ik gaan draaien waar ze die configuratie hebben , en dan kan ik enkel mijn controller op aansluiten.
Of kan iemand mij beknopt uitleggen wat ik juist moet doen. Wat ik denk, is dat ik wss wel 2 afzonderlijke usb kabels nodig heb? 1 voor elke speler? Of kan ik door mij maar op 1 speler aan te sluiten toch spelen op de 2 spelers?
Dank u voor uw antwoord
 

Posted Tue 22 Jan 19 @ 3:40 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Je hebt inderdaad een usb-kabel naar elke cdj nodig.

Indien je het geluid rechtstreeks naar de mixer wil laten gaan en de faders in vdj gelijk zien bewegen met je mixer kan je ook de mixer aansluiten met een 3de usb-kabel, maar dat is optioneel.
 

Posted Tue 22 Jan 19 @ 4:03 pm
top, dank je wel...
 

Posted Thu 24 Jan 19 @ 10:20 am
en mag dat met een hub?
 

Posted Thu 24 Jan 19 @ 10:22 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Ja, tuurlijk
 

Posted Thu 24 Jan 19 @ 11:50 am
Ikzelf gebruik VDJ ook met Pioneer CDJ's, XDJ's en Pioneer mixers.
Ik heb een usb kabel in iedere CD speler en een usb kabel in het mengpaneel. Pioneer mengpaneel is dan ingesteld als de geluidskaart, de CDJ's (of XDJ's) alleen als controller.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik niet de Pioneer DJM-900NXS2 samen met CDJ-2000NXS of CDJ-2000NXS2 spelers op één USB poort kan aansluiten. Mijn laptop is echter zo'n gruwelijk prestatie bakbeest (Intel i7, 16Gb geheugen, Nvidia videokaart met 2Gb, 1Tb SSD schijf) dat het niet aan de power ligt, maar ik vermoed dat de displays van die CDJ spelers teveel eisen om samen MET de mixer als geluidskaart op één USB poort te kunnen functioneren.

Dus: Sluit de mixer op één usb poort aan (als je die als geluidskaart gebruikt wat volgens velen toch wel het beste werkt) en sluit de 2 CDJ's op een andere usb poort aan. Hub gebruik ik ook voor de 2 spelers, dus dat is geen probleem.

Binnen VDJ moet je alleen nog even de "mapping" goed instellen en zorgen dat de CDJ spelers in Midi en/of HID modus staan.

Werkt als een trein!
 

Posted Thu 24 Jan 19 @ 2:36 pm
wow, dat was een interessant antwoord. Want effectief, ik had de hub aangesloten op 1 poort, en het flipte een beetje. Als ik een nummer inlaadde op de rechterspeler, kwam die op de linker cdj. Voor de linkerpeler te starten met de controller moest ik de derde schij openzetten, en het ergste van al, was dat er geen klank kwam. Dus heb ik gewoon mijn xdj r1 aangesloten en dat ging prima. Maar wel zonde dat er onder die controller het neusje van de zalm staat ,, dat je niet kan gebruiken.
 

Posted Tue 29 Jan 19 @ 12:48 pm
Het werkt perfect, maar je moet wel je VDJ instellingen er op aanpassen. Je CD spelers kunnen gewoon op elk kanaal uitkomen die jij zelf wil / kiest.
Ook de displays en het afspelen van het nummer kan gewoon op precies die speler uitkomen die jij wil. Zo heb ik er ook eens 3 CDJ's gelijktijdig aangesloten, CDJ 1 op kanaal 1, CDJ 2 op kanaal 2, CDJ 3 op kanaal 3 en pre-listen op kanaal 4 :)

Dus alles kan, maar juist omdat alles kan met de losse onderdelen, moet je wel zelf aangeven hoe je het hebben wil en hoe je de spelers hebt neergezet.
VDJ kan natuurlijk niet zien welke machine je waar op hebt aangesloten.

Controllers hebben een vaste indeling en dus vaste kanalen en vaste nummering. Deze werken wel meteen "out-of-the-box" en op de "juiste" volgorde, omdat je daar toch niks te kiezen hebt....

Ik zal het forum topic wel eens opzoeken waar precies staat hoe je wat instelt met (losse) Pioneer apparatuur...
 

Posted Tue 29 Jan 19 @ 1:04 pm
top, dank je wel ... want je vindt echt niks terug van de settings. Noch op de pioneer site , noch op de vdj site. Ook op youtube vind je niks. Dus hartelijk bedankt voor je antwoord...
 

Posted Tue 29 Jan 19 @ 3:37 pm
Nee klopt, het wordt sowieso niet door Pioneer ondersteund. Verder is er niet veel info te vinden nee.

Als je wil kan ik wat screenshots maken van mijn settings van mijn djm-900nxs2 en mijn 2 xdj-700 spelers. Voor de 2000 serie gelden dezelfde instellingen.

Als ik moet draaien met de aanwezige apparatuur, dan is het bijna altijd de volledige nxs2 set. Werkt prima.
 

Posted Tue 29 Jan 19 @ 3:58 pm
Moet je hiervoor de betaalsoftware hebben? Ik heb ooit vdj gekocht voor op mijn pioneer sx2 controller.
 

Posted Mon 02 Sep 19 @ 6:25 pm
Zo aan je forum status te zien, heb je een controller licentie gekocht. Die geldt dan alleen voor je Pioneer SX2.
Per apparaat heb je dan dus een controller licentie nodig, maar dan is een pro licentie goedkoper en kun je alles aansluiten wat je maar wil en wat ondersteund wordt.
 

Posted Mon 02 Sep 19 @ 7:21 pm
kan ik die screenshots ook krijgen

gebruik normaal ook een controller, maar moet een disco fuif draaien
hoe sluit je die aan?
 

Posted Sat 14 Aug 21 @ 5:29 pm
Hey,

Wie kan er mij helpen?

Ik speel regelmatig met een cdj nexus2 set. Nooit problemen gehad met VDJ.. tot nu de laatste maanden…
De automatische masterdeck functie op de cdj werkt niet meer correct als ik van track verander. De track die speelt is geen master en diegene die ik wil inmixen wel, wat voor fouten zorgt soms… en manueel aanpassen op de cdj werkt alleen voor die ene track en daarna werkt het weer niet meer juist..
Ik gebruik wel de usb mode… dus ik verbind alles via usb (zowel mengtafel als de cdj’s) kan het zijn dat dit komt doordat de cdj’s ook zijn verbonden via utp (Linked) omdat ik ook via stick werk? Of is dit iets dat ik in mijn instellingen van VDJ moet wijzigen…
Hopelijk kan iemand mij helpen?
 

Posted Sun 15 Jan 23 @ 4:16 am