Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Externe audiobox - microfoon, vertraging bij opname

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

NevielPRO InfinityMember since 2016
Beste,

Externe audiobox, microfoon aangesloten, in USB-poort. Als line-in op mengpaneel 4 desks. Eén ervan line-in micro.
Perfect te gebruiken met andere desks. Maar bij spreken door micro ===> vertraging op koptelefoon.
Oplossing ? Koptelefoon is nu aangesloten op laptop. Opgelost door koptelefoon op audiobox aan te sluiten ? Dank
 

Posted Mon 10 Oct 16 @ 1:41 pm
In je eerste post ging ik ervan uit dat je de oplossing al had.
Het blijft een probleem als je 2 verschillende geluidskaarten gebruikt. De microfoon is een apparaat met een eigen geluidskaart. Deze heb je op een USB-poort aangesloten en heeft dan een andere latency (= vertraging) als de line-out naar je mengtafel. Als je alle audio-aansluitingen op dezelfde geluidskaart hebt, is dat probleem er meestal niet. De beste oplossing was waarschijnlijk geweest een normale dynamische microfoon op je mengtafel aan te sluiten, maar als je het opgelost hebt, is dat achterafgepraat.

Overigens: het helpt als je merken en types noemt zodat de handleidingen en aansluitingen opgezocht kunnen worden. Met "externe audiobox" blijven teveel mogelijkheden open en is een aangedragen oplossing een gok.
 

Posted Fri 14 Oct 16 @ 8:47 pm
NevielPRO InfinityMember since 2016
Dank! Meneer de moderator.
Maar nee, nog geen oplossing.

Micro via Behringer U-Phora USB audio-interface, gebruik ik in VDJ als line-in
dus 3 desk muziek,1 desk via line-in microfoon.

Is dit oplossing :

In windows : afspelen (pc), moet ik afspelen via USB doen (dan alles op 1 kaart) en misschien geen latency meer dan ?

Hoe dan audio-instellingen ? Graag screen-shot.

gewaardeerde dank !
 

Posted Mon 17 Oct 16 @ 9:36 am
Ik heb je dubbele posts verwijderd. Je krijgt er namelijk niet sneller antwoord door en het vervuilt nogal....
Welke U-Phoria heb je? De UM2, UMC22, UMC202, UMC402, UMC404 of de UMC1820?.....
Verder maak ik op uit je omschrijving dat je 3 decks gebruikt die elk hun eigen uitgang hebben op je geluidskaart en elke uitgang is gekoppeld aan een ingang op een mengtafel. dan heb je ook je microfoon aangesloten op de geluidskaart en daarvoor gebruik je de controls van een 4e deck. Correct me if I'm wrong.

Je koptelefoon is aangesloten op de mengtafel. Dan blijft mijn eerdere uitleg staan: Audio van VDJ via USB-geluidskaart = vertraging, koptelefoon op mengtafel is dat niet. Je muziek is ook vertraagd, maar omdat je dat overal tegelijk hoort (via je speakers en je koptelefoon) valt dat niet op. Alleen op je microfoon is dat duidelijk omdat je dat eerst uit een andere bron hoort komen (lees: je eigen keel). Microfoon niet via je geluidskaart maar direct in de mengtafel blijft m.i. dus de oplossing.
Je koptelefoon in de geluidskaart werkt niet, omdat je bij dit soort geluidskaarten de koptelefoon niet kunt selecteren vanuit VDJ. Je hoort dus alleen het totaalsignaal.
 

Posted Wed 19 Oct 16 @ 10:14 pm
Beste , ik wil mijn usb microfoon gebruiken maar hoor steeds mezelf met vertraging. Ik heb geen extern mengpaneel of zo , ik gebruik enkel mijn iMac en muis .
Ligt dit aan in instelling ?
Dank.
 

Posted Fri 30 Mar 18 @ 6:41 pm
Een USB-microfoon is een microfoon met een ingebouwde USB geluidskaart. Ook hier geldt dus dat je microfoon via een andere bron wordt weegegeven dan je muziek (die speelt via je interne geluidskaart) De enige oplossing hier is een microfoon direct aansluiten op je microfooningang van de geluidskaart in je iMac. Daarmee bedoel ik dus een microfoon met een 3,5 mm jack-plug.
 

Posted Sun 01 Apr 18 @ 2:27 pm


(Old topics and forums are automatically closed)