Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: voorbeluisteren Virtual Dj 7.0 pro

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

goedeavond,

ik zat sinds vanmiddag een beetje rond te zoeken op google naar het mogelijk maken van voorbeluisteren op virtual dj (op de pc, zonder mengpaneel etc)

nou zag ik dat het wel mogelijk was, en ben wat verder gaan zoeken op de site hier voor hoe en wat, en vond uit dat je dus met 2 grafische kaarten en wat instellingen veranderen een heel eind kan komen.

het is op deze manier dus ook gelukt om geluid uit me speakers te krijgen en uit me koptelefoon op hetzelfde moment, alleen nou zit ik met een probleempje.

zodra ik begin af te spelen ( deck 1 geselecteerd ) hoor je de muziek van deck 1 over de luidsprekers, en niet van deck 2, terwijl ik allebij tegelijk op me koptelefoon wel kan horen. selecteer ik deck 2, dan komt het geluid van deck 2, maar dan valt deck 1 weer uit over de luidsprekers...

iemand enig idee hoe ik over allebij de decks geluid kan krijgen? anders word het mixen alsnog zo lastig...


en 1 klein extra vraagje, aangezien ik het toch nog moeilijk vind te begrijpen wat ze precies bedoelen met voorbeluisteren, hoor je dan ook echt muziek wat zeg maar live nog moet komen, of moet je door je koptelefoon echt precies horen wat je live hoort + het volgende nummer wat je van plan bent in te mixen??

Mvg. Ricardo.




 

Posted Fri 19 Aug 11 @ 12:04 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
had je al naar een handleiding gekeken ?
Ik heb namelijk geen zin om een handleiding over te gaan zitten tikken hier ...

Waar je het over hebt is de selectie van weergave/deckselectie en koptelefoon en hoe VDJ ermee omgaat ... dit kan je makkelijk halen uit de handleiding....
http://www.virtualdj.com/wiki/PDFManuals.html

P.s. Grafische kaarten zijn video kaarten en die doen niet echt veel met geluid!


Indien je een LEGALE versie van VDJ hebt , vul dan ook even je licentienummer in ;)
 

Posted Fri 19 Aug 11 @ 2:41 pm
Niet lachen, he?
Wissel de koptelefoon en de speakers eens om......

Zonder mengtafel is het een beetje behelpen. Nu weet je misschien ook waarom veel DJ's maar 1 schelp van de koptelefoon gebruiken: Via de koptelefoon beluister je het nummer dat je in wilt mixen en met je andere oor hoor je de muziek over de speakers.
Pas als je een mengtafel kunt gebruiken (lukt niet met de Free Version) kun je beide kanalen tegelijkertijd horen via de koptelefoon.

En 2 grafische kaarten? Leuk voor meer beeldschermen, maar geluidstechnisch heb je er geen moer aan... ;)

[EDIT]: Ja, hoor! Dat had ik altijd met Bas. Ga jij nu ook beginnen? :D
 

Posted Fri 19 Aug 11 @ 2:42 pm
@ dozo, Laten we het maar neit hebben over legaal ;P

@ martin, ik heb het eens geprobeerd, en kreeg er nog steeds neit het geluid uit wat dus hoort, zoals jij zegt, live nummer door speakers + inmix nummer over koptelefoon..

ben nog maar is een keer aan de slag gegaan met die extra geluidskaart en heb nu voor mekaar gekregen dat ik geluid van hetgeen wat ik nog moet inmixen wel op de koptelefoon heb kunnen krijgen (nou weet ik ook wat ik me moet voorstellen bij voorbeluisteren dus vandaar dat het denk ik gelukt is )

toch blijft het enigzins moeilijk zo te mixen :P flink wennen..

iedergeval bedankt voor de moeite :)

@ dozo, wat moet je eigenlijk met die licentienummer ofzo dan?


grtz
 

Posted Sat 20 Aug 11 @ 4:23 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
bloodkill wrote :
@ dozo, Laten we het maar neit hebben over legaal ;P


@ dozo, wat moet je eigenlijk met die licentienummer ofzo dan?


grtz


Ik moet er helemaal niets mee,
Het is meer de bedoeling dat je die invult in je profiel ;)

het is of was geloof ik ooit de bedoeling om hier iets mee te doen , maar euh ik geloof niet dat het wat wordt.





 

Posted Sat 20 Aug 11 @ 5:58 am
bloodkill wrote :
@ dozo, Laten we het maar neit hebben over legaal ;P


En zo maak je er ineens een dubieuze discussie van. Kijk eens onder het avatar van Dozo (en de mijne): Die status krijg je niet met duistere versies, dan moet je echt je software hier hebben aangeschafd.
 

Posted Sat 20 Aug 11 @ 2:41 pm
bloodkill wrote :
@ dozo, Laten we het maar neit hebben over legaal ;P

grtz


laten we het er wel over hebben,

deze zin is opz ijn minst suggestief, mocht je een foute versie hebben dan kan het daarbij zijn dat je problemen afkomstig zijn door zo'n versie.
er zijn al meerdere van dit soort versies geweest die aparte gedragingen hadden.
welke versie gebruik je ?
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 6:20 am
als jij mij kan vertellen waar je je versie ziet, dan vertel ik hem ;Pik kon alleen vinden dat ik virtual dj 7.0 pro heb.. illegaal..
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 11:04 am
Splashscreen (wat je ziet bij het opstarten)
En als eerder gemeld: Een hack neemt regelmatig niet alle limitaties van de software weg. Been there, done that, bought it...
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 12:40 pm
Hey kan ik wat vragen hoe kan je een muziek langer luisteren op virtual dj
 

Posted Sun 24 Jun 12 @ 2:17 pm
Als je de pitch-schuif omhoog schuift dan speelt het nummer langzamer. Kun je er dus langer naar luisteren.....

Waarschijnlijk niet het antwoord dat je zocht, maar ik heb ook geen idee wat je bedoelt. VDJ speelt muziek zolang als je dat wilt, dus je zal echt uit moeten leggen wat je wilt.

Zou je in het vervolg een eigen topic aan willen maken in plaats van er een te kapen?
 

Posted Sun 24 Jun 12 @ 4:09 pm
xproturk58 wrote :
Hey kan ik wat vragen hoe kan je een muziek langer luisteren op virtual dj

Het is niet alleen slecht en onduidelijk Nederlands (ABN voor kenners, maar ik wil het niet te moeilijk maken).
de hele zin is een raadsel.

btw: bestaat er geen leerplicht meer?


 

Posted Sun 24 Jun 12 @ 7:02 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Leerplicht bestaat nog steeds.....
Wil alleen niet zeggen dat deze ook gehandhaafd wordt !
(dat verschilt per gemeente)

Zonder dollen.
Zelfs ik kan hier niet helemaal uithalen wat nou de vraag is.
 

Posted Mon 25 Jun 12 @ 1:32 pm
ik gok dat hij tegen de 10 minuten begrenzing aan is gelopen
 

Posted Thu 28 Jun 12 @ 12:53 pm
s.waterreus wrote :
ik gok dat hij tegen de 10 minuten begrenzing aan is gelopen


Aha, juist Bas, dát is de enige verklaring that makes sense.
 

Posted Thu 28 Jun 12 @ 7:27 pm
hallo allemaal !

hoe luister je precies voor op vdj ?
iemand ideeen?
 

Posted Sun 26 Mar 17 @ 6:12 pm
Dat verschilt nogal...
Wat voor controller heb je? Het snelst heb je waarschijnlijk antwoord door de handleiding van je controller door te lezen.
 

Posted Mon 27 Mar 17 @ 10:52 pm


(Old topics and forums are automatically closed)